Reserv i göteborg

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
aspirordr
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 jul 2014, 13:56

Reserv i göteborg

Inlägg av aspirordr »

Hej!
En fråga till Nils eller andra som vänligen kan svara.

Jag står som reservnummer #2 till GU:s läkarprogram, i BII-kvoten utan HP-urskiljning (dvs lottgruppen).

Tror ni jag har en rimlig chans att komma in? Skulle hjälpa mig att förstå om det är värt att börja bostadsökandet.

Tack för svar.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reserv i göteborg

Inlägg av Nils »

Det brukar röra på sig betydligt mer än så. Skulle gissa att du blir antagen i urval 2. :)
Gäst

Re: Reserv i göteborg

Inlägg av Gäst »

Tack för svar Nils. Du observerade väl att jag skrev att jag hade reservnummer 2 i
kompletteringsgruppen BII utan HP-urskiljning (lottningen)? Hehe ditt svar gav mig lite för mkt hopp tror jag, men vidhåller du att att jag har god chans? :-)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reserv i göteborg

Inlägg av Nils »

http://läkarstudent.se/antagning.html#bii

Historiskt sett, från och med HT06, så har minst 2 reserver fått chansen i reservintaget vid varje antagning. Ovanpå det tillkommer rörelserna mellan urval 1 och urval 2.

HT13 gick reservintaget till reserv #2. Ovanpå det tillkommer ett okänt intag i steget från urval 1 till urval 2 (antalet antagna ökade med 1, antalet reserver med 22,50 minskade från 38 till 11).

HT12 minskade antalet reserver från 8 till 1 mellan urval 1 och urval 2. Reservintaget gick sedan till #17.

Alltså: det finns inte någon garanti men du har en väldigt god chans. :)
Låst