Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
Elodone
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 apr 2014, 15:29

Re: Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Inlägg av Elodone »

Grattis till dig också, linalberto!

Förra terminen hade introduktionsutskottet Columna Vertebralis länkat till en Facebookgrupp för nya läkarstudenter. Jag vet inte om de hade skapat den eller om någon annan gjorde det. Tycker ni att vi ska vänta och se om de skapar någon eller ska vi skapa en? Om det finns något intresse för det alltså. Jag skulle tycka att det var roligt med en Facebookgrupp :).
maring
Inlägg: 40
Blev medlem: 26 feb 2012, 18:56

Re: Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Inlägg av maring »

Jag tycker att det kan vara bra med en facebookgrupp för att börja känna varandra; om de skapar en annan kan vi ju flytta dit senare.
Senast redigerad av maring den 20 jul 2014, 01:20, redigerad totalt 1 gånger.
Graagh

Re: Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Inlägg av Graagh »

Columna brukar göra en facebookgrupp för varje kull. De länkar till den på Columnas sida på SAKS hemsida http://saks.gu.se/studiesocialt/intru/columna/. Dock verkar de inte ha gjort gruppen än då länken går till VT-14.
Gäst

Re: Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Inlägg av Gäst »

Hann redan skapa en innan jag såg din kommentar, Graagh, för jag tyckte att det Maring skrev lät vettigt ;). Här är den: https://www.facebook.com/groups/726041094104036/

Mailar Columna och säger att den finns så får de välja om de vill göra en ny eller ta över som administratörer på den här. Vill de göra en ny är det ju bara att ta bort den här men vi kan ju ha den nu i alla fall.
Gäst

Re: Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Inlägg av Gäst »

Här finns Facebooksidan som Columna har gjort: https://www.facebook.com/groups/675140482567670/
Ofelia

Re: Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Inlägg av Ofelia »

Hej! Jag har en bra reservplats nu inför andra urvalet och hoppas komma in. En sak jag har funderat på är när nollningen och så börjar? Skulle vara bra att veta så att man kan börja planera så smått inför en eventuell flytt och så.
maring
Inlägg: 40
Blev medlem: 26 feb 2012, 18:56

Re: Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Inlägg av maring »

I mejlet jag fick står det att upprop är 1 september Kl 8:00. Jag vet inte om det är nollningen. Vad är nollning egentligen?
På den här websidan kan du själv ta reda på info angående kursprogram, kurslitteratur, mm.

http://gul.gu.se/public/courseId/38181/ ... licPage.do
Elodone
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 apr 2014, 15:29

Re: Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Inlägg av Elodone »

Jag såg ett gammalt dokument med info om nollning från VT13. Då började nollningen den 14 januari, vilket jag antar är typ när man börjar om man börjar på våren. Men uppropet är ju obligatoriskt så då måste du ju vara i Gbg i alla fall (1 sept) och jag skulle inte tro att nollningen är innan dess?

Nollning är de första typ två veckorna då man har en massa sociala aktiviteter efter skolan för att lära känna klasskamraterna och kanske lära känna stan. Någon äldrekursare har nog bättre info om hur det ser ut på läkarprogrammet men det kan ju vara typ lekar, sittningar, uppdrag man ska utföra ihop med sin grupp, m.m...
BeatriceBergdahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 jul 2013, 16:04

Re: Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Inlägg av BeatriceBergdahl »

Grattis allihopa! Jag började i Göteborg förra terminen, alltså VT14. Nollningen börjar samma dag som uppropet. Ni kommer bli indelade i grupper och köra på direkt! Det blir lekar, sittningar, övernattningar och även mer lugna kvällar .Nollningen är verkligen hur rolig som helst så jag uppmuntrar alla att delta ☺ Jag ska vara fadder så någon av er kanske hamnar i min grupp haha! Om ni har några fler frågor så bara fråga på ☺
joelw

Re: Antagning HT14: Vi som har kommit in i Göteborg

Inlägg av joelw »

Hej! Jag har också kommit in, känns otroligt kul! Dessutom tänkte jag påminna alla om att betala medlems- och nollningsavgift till SAKS, sista dagen är 28 augusti.
Låst