Linköping ht-14

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
Gäst

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Gäst »

Annan (blivande) T3:a svarar här.

Jo det finns säkert en dold grupp redan nu men faddrarna brukar vänta med att öppna upp den tills att T1-listan är mer komplett. Nu efter första urvalet så rör det sig så mycket bland studenterna.

Så oroa dig inte, det kommer :) I väntan på gruppen så kan vi försöka besvara frågorna här istället.

Välkomna hit :D Hoppas ni kommer trivas lika bra som vi gör!
CSN

Re: Linköping ht-14

Inlägg av CSN »

En liten allmän fråga för er som blivit antagna. Hur gör ni med studiebidraget, söker ni det innan eller efter ni börjat på universitetet?
Adelas
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 maj 2013, 15:52

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Adelas »

Med tanke på att man får studieförsäkran precis vid skolstarten tror jag inte man kan ansöka om studiemedel förrens den är inne, men jag kan ha fel. Undrade samma sak idag och fick det svaret av mina kollegor som pluggar! :)
Senast redigerad av Adelas den 02 aug 2014, 00:06, redigerad totalt 1 gånger.
Samme

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Samme »

Även jag har blivit antagen till läkarutbildningen i Linköpinng och tackade ja igår samt fick ett bekräftelsebrev. :party: :party:

Nu när jag kollar står det att urval pågår och jag kan inte längre se att jag tackat ja. Är det så för alla eller bara för mig :perplex:
Adelas
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 maj 2013, 15:52

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Adelas »

Det är så för alla :) om du inte har ett val ovanför LiU som du är reservplacerad i, (och som du tackat ja till) kommer det 6e augusti se likadant ut som när du skickade in ditt svar, dock inget ytterligare svarskrav. Grattis till antagningen! Papper kommer snart hemskickade om all info om inspark och första veckornas schema från LiU.
Samme

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Samme »

Vad bra att det står så för alla :glad: Ska du också börja i linköping?
Adelas
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 maj 2013, 15:52

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Adelas »

Ja, kanske :) jag är 5e reserv i Göteborg som jag också tackat ja till!
Gäst

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Gäst »

Det går att söka studiemedel när som helst, men du får inga pengar fören du har lämnat in en studieförsäkran vilket du inte kan göra fören du faktiskt börjat så klart. Men fylla i och skicka in papper kan du lika väl göra nu så slipper du tänka på det när skolan redan börjat.
Ella Tuomisto
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 aug 2014, 11:26

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Ella Tuomisto »

Grattis till alla som blivit antagna!

Jag ska också börja studera medicine i Linköpings universitet. Jag kommer från Finland och därför är det jättespännande att börja studera men jag ser fram emot att träffa er alla! ( just nu känner jag inga som bor i Sverige och därför vill jag få vänner snabbt! :D )
Jag är nyfiken att finns det också andra finländare eller utländska studenter som har blivit antagna till läkarprogrammet?
Vi ses snart! :)
Alexander
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 nov 2012, 14:15

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Alexander »

Alexander skrev:Jag blev antagen till Uppsala och fick reservplats 3 i Linköping, så jag hoppas på att bli antagen till Linköping i urval 2! :)
Nu har antagningsbesked 2 kommit och jag blev antagen i Linköping! :flinar:
Låst