Linköping ht-14

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
LiU

Re: Linköping ht-14

Inlägg av LiU »

Jag är 27 så är iaf närmre 35 än de som kommer direkt från gymnasiet ;) Har dessutom två små barn så jag räknas väl säkert som "gammal" här :P

Vad jag vet så är inga av våra kurser i Norrköping!? (De har ju sjuksköterskeprogram där bl.a.) Det skulle väl vara placeringar som kan vara där isf.. Men det är ju inte så långt att pendla därifrån ändå :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Nils »

Norrköping är tänkt att vara en av regionaliseringsorterna från och med höstens nästa vårs kull, d.v.s. de kliniska terminerna görs mer eller mindre helt där om man hamnar i Norrköping-klassen.
Senast redigerad av Nils den 12 jul 2014, 17:18, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: felkorrigering
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Adelas
Jag kan säga att vi pluggar mest i Linköping innan de kliniska terminerna. Du kan hamna i Norrköping bara under de första 6 veckor där studerar man Hel 1 :)
Grattis till antagningen !
Mustafa Al-Attar
Gäst

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Gäst »

Nils skrev:Norrköping är tänkt att vara en av regionaliseringsorterna från och med höstens kull, d.v.s. de kliniska terminerna görs mer eller mindre helt där om man hamnar i Norrköping-klassen.
Är inte regionaliseringen från och med den terminskull som börjar vårterminen 2015?
Gast

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Gast »

Först och främst: Grattis och välkomna allihopa!

För att besvara lite frågor är basgruppsträffarna (2/vecka) samt storgruppsseminarierna obligatoriska under HEL. Blir det problem med boende brukar faddrar ha ett golv med madrass att låna ut under ett par nätter. Ett annat tips är att slänga in en annons i Östgötakorrespondenten.

Jag hoppas att ni alla kommer trivas! :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Nils »

Nils skrev:Norrköping är tänkt att vara en av regionaliseringsorterna från och med höstens kull, d.v.s. de kliniska terminerna görs mer eller mindre helt där om man hamnar i Norrköping-klassen.
Gäst skrev:Är inte regionaliseringen från och med den terminskull som börjar vårterminen 2015?
:skam:
Tack för påpekandet!
oscli

Re: Linköping ht-14

Inlägg av oscli »

Hej alla!

Jag är också antagen till ht14, är så sjukt glad och nöjd! Jag är också 27 år men har dock inga barn, bara en sambo :) Stort grattis till alla er andra som också skall börja till hösten, det skall bli trevligt att träffa er!
LiU

Re: Linköping ht-14

Inlägg av LiU »

Grattis till alla er andra också! :tummarupp:

Det fanns och som det ser ut så ska det finnas (dock saknas själva länken) preliminärt schema ute på Linköpings universitets hemsida. Man väljer läkarprogrammet sen termin -termin 1 och schema... Står att det skulle komma ut i v 25, men de verkar som sagt ha missat länken ;) Tänket ge det några dagar och se om det uppdateras, annars får jag nog kontakta dem och fråga om det är möjligt att iaf få det preliminära innan terminsstart.. Annars får dagis köpa läget att vi inte kan ge några tider.
Fast

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Fast »

Även jag har kommit in i Linköping, 19 år och bor i närheten.

Nu undrar jag om ni tänkt köpa någon dator till plugget och i så fall vilken :glad:
Alexander
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 nov 2012, 14:15

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Alexander »

Jag blev antagen till Uppsala och fick reservplats 3 i Linköping, så jag hoppas på att bli antagen till Linköping i urval 2! :)
Låst