Chanser HT2014?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Nils »

emma skrev:Hej! Jag söker i BI gruppen utan högskoleprovet och har blivit antagen till Uppsala men är reserv nummer 14 till Lunds universitet. Jag kommer från Finland och vet inte om det är möjligt att komma in till Lund så hur tror ni att mina chanser ser ut? :)
Tonne skrev:Du borde komma in i Lund. Vad är ditt meritvärde i gruppen?
emma skrev:Glömde säga men mitt meritvärde är 22,5 :)
Jag skulle säga att det lutar mer åt antagning än inte - men vi vet inte ännu hur mycket eller litet som det kommer att röra sig mellan urval 1 och urval 2, så det går inte ännu att säga någonting helt säkert.
Axel skrev:Fick reservplatsen 77 i urvalsgrupp hp i Uppsala. Finns det några chanser att komma in tro?
Mycket liten, tyvärr. Du förlorar ingenting på att behålla din reservplats men ha inte höga förväntningar.
AgnesS skrev:Står som reserv #1 på PIL på KI, hur ser chanserna ut att komma in i Urval 2 då? Har det hänt?
Tveksamt, inte omöjligt. Reservintaget efter urval 2 känns som den större chansen.
Halloween skrev:Reserv #45 i hp-urvalsgrupp i Uppsala. Chans att jag kommer in i urval 2 eller eventuellt efter?
Det finns en chans för reservintaget efter urval 2. Behåll din reservplats och håll tummen för att det rör på sig mycket mellan urval 1 och urval 2.
leif skrev:Reservplats 1 i Lund i Blex-gruppen, vad tror ni? Kommer jag in? (totalt 29st antagna i Blex-gruppen i Lund)
Jag skulle gissa att du blir antagen.
Gäst skrev:Hej!

14de reserv i Örebro, och 53de i Linköping?
Hur ser mina chanser ut?

Tack på förhand!
Vilken kvot? :p
nilleboy skrev:Jag har reservplatsen #1 till Uppsala BI. När får jag bekräftat att(om) jag kommer in? :himlar:
Urval 2, den 6:e augusti.
Gäst skrev:Reservnummer 18 Umeå (hp) och 2 på KI (PIL) borde väl gå att komma in i Umeå i alla fall? Detta är då efter första urvalet.
Mycket god chans för Umeå.
Inte omöjligt med antagning vid KI, dock mycket osäkra odds.
Jaksan
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 jul 2014, 02:10

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Jaksan »

Reservplats 3 i umeå på HP. Antar att det är hög chans på att få komma in?
Robban

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Robban »

Hej! Jag är #18 reserv i Örebro och #39 reserv i Linköping, båda gäller HP kvoterna. Vad har jag för chanser?
Gäst

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Gäst »

Hej!
Jag är reserv 69 i Göteborg och 70 i Linköping i hp-kvoten.
Finns det nån chans att jag kommer in?
Vvv

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Vvv »

Hur ser mina chanser ut för Linköping, är placerad som 44e reserv(HP-kvot)?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Nils »

Jaksan skrev:Reservplats 3 i umeå på HP. Antar att det är hög chans på att få komma in?
Med största sannolikhet blir du antagen i urval 2. :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Nils »

Robban skrev:Hej! Jag är #18 reserv i Örebro och #39 reserv i Linköping, båda gäller HP kvoterna. Vad har jag för chanser?
Goda - men det kan dröja till reservintaget.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Nils »

Gäst skrev:Hej!
Jag är reserv 69 i Göteborg och 70 i Linköping i hp-kvoten.
Finns det nån chans att jag kommer in?
Inte så stor - men du förlorar ingenting på att behålla din reservplats.

(Litet matematiskt experiment utifrån vårterminen 2014:
82-18=64 reserver hade 1,70 i urval 1.
39-21=18 reserver hade 1,70 efter urval 2 och den sist antagne reserven var #25 som hade 1,65.
Alltså fick 64 reserver med 1,70 och 7 reserver med 1,65 - det vill säga totalt 71 personer - chansen att börja studera i Linköping. Det är alltså inte omöjligt för dig att bli antagen men det kommer att krävas en del tur.)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Nils »

Vvv skrev:Hur ser mina chanser ut för Linköping, är placerad som 44e reserv(HP-kvot)?
Gissningsvis goda - se ovan. :)
Gäst

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Gäst »

Jag står som reserv #14 i Örebro och #53 i Linköping. Båda gäller hp-kvoten. Har 1.75 på HP. Vad tros om mina chanser?
Låst