Chanser HT2014?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
Smileduck
Inlägg: 18
Blev medlem: 04 mar 2014, 15:49

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Smileduck »

Nej jag kommer inte ändra min placering såvida inte jag får höra att jag fått höga poäng på intervjuerna vid KI, hoppas kunna få veta detta innan den 19e som är sista dagen att ändra sin ansökan (aka stryka utbildningar). Får jag inte veta något så blir det Linköping men får jag höga poäng på intervjuerna så finns det en liten chans att jag väljer KI som 1a, dock måste jag stryka 4 olika ställen då KI ligger 5a för mig just nu.

Kan säga att jag inte gamblar om att kanske komma in på KI och hamna i Örebro då jag inte vill studera där eller i Umeå, då blir det Linköping som jag trivdes bra i under förra hösten!

Förresten elbarto, hur har det gått för dig? Antar att det är samma elbarto som på hpguiden, försökte hitta hur det gått för dig men forumsystemet är inte gjort för att hitta andra användare och deras inlägg. :(
elbarto

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av elbarto »

Smileduck skrev:Nej jag kommer inte ändra min placering såvida inte jag får höra att jag fått höga poäng på intervjuerna vid KI, hoppas kunna få veta detta innan den 19e som är sista dagen att ändra sin ansökan (aka stryka utbildningar). Får jag inte veta något så blir det Linköping men får jag höga poäng på intervjuerna så finns det en liten chans att jag väljer KI som 1a, dock måste jag stryka 4 olika ställen då KI ligger 5a för mig just nu.

Kan säga att jag inte gamblar om att kanske komma in på KI och hamna i Örebro då jag inte vill studera där eller i Umeå, då blir det Linköping som jag trivdes bra i under förra hösten!
Låter klokt! Jag skulle bli mycket förvånad om vi inte fick PIL-resultatet innan den 19:e.
Smileduck skrev:Förresten elbarto, hur har det gått för dig? Antar att det är samma elbarto som på hpguiden, försökte hitta hur det gått för dig men forumsystemet är inte gjort för att hitta andra användare och deras inlägg. :(
Det sjuka är att jag faktiskt inte minns att jag skrivit på den sajten. Men det måste ju ändå vara jag på något sätt. Har iaf läst en hel del där och känner igen ditt nick. PIL gick inte så bra. Gick vidare från provet men känner mig rätt säker på att den andra intervjun gick för dåligt. Kunde definitivt ha förberett mig bättre. Intervjuarna ställde bara de förväntade frågorna. Men.. inga tårar över det. Gick in med inställningen "varför inte skriva PIL också?". Ligger mycket bättre till i BF/HP-kvoten. Hur kändes PIL för dig?
elbarto

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av elbarto »

elbarto skrev:Jag skulle bli mycket förvånad om vi inte fick PIL-resultatet innan den 19:e.
Oj, här tänkte jag fel! Tänkte att du menade datumet för första antagningsbesked. 19:e är inte alls säkert förresten.. Men jag hoppas också på beskedet snart! Vore ju bra att veta om man funderar på att stryka någon skola.
Adelas
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 maj 2013, 15:52

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Adelas »

Då fler frågar kan väl jag också passa på. Sökt till GU med 22,5 Bll och 1,10 på HP, finns det något chans tror ni? Även sökt LiU och Örebro men vill framförallt in i Göteborg.
emollan
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 jun 2014, 22:09

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av emollan »

Passar också på att fråga. Knappt är studentmössan avtagen innan man kastas in i en karusell av antagningsbesked och lägenhets-letande... Söker med 22,4 i BIEX och 1,8 på HP, och har sökt alla lärosäten. Vill helst till Uppsala, Lund eller KI. Någon möjlighet tror ni, eller behöver man en stor portion tur?
Gäst

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Gäst »

Vad tror ni om ens chanser till Uppsala med 22.5 (BII) och hp 1.5?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Nils »

emollan skrev:Passar också på att fråga. Knappt är studentmössan avtagen innan man kastas in i en karusell av antagningsbesked och lägenhets-letande... Söker med 22,4 i BIEX och 1,8 på HP, och har sökt alla lärosäten. Vill helst till Uppsala, Lund eller KI. Någon möjlighet tror ni, eller behöver man en stor portion tur?
Gissar att du har bra chanser att bli antagen någonstans, om än kanske inte i urval 1.
Gäst skrev:Vad tror ni om ens chanser till Uppsala med 22.5 (BII) och hp 1.5?
Troligen relativt bra.
emma

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av emma »

Hej! Jag söker i BI gruppen utan högskoleprovet och har blivit antagen till Uppsala men är reserv nummer 14 till Lunds universitet. Jag kommer från Finland och vet inte om det är möjligt att komma in till Lund så hur tror ni att mina chanser ser ut? :)
Axel

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Axel »

Fick reservplatsen 77 i urvalsgrupp hp i Uppsala. Finns det några chanser att komma in tro?
AgnesS

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av AgnesS »

Står som reserv #1 på PIL på KI, hur ser chanserna ut att komma in i Urval 2 då? Har det hänt?
Låst