Chanser HT2014?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Nils »

maring skrev:Undrar hur mycket chans man har vid GU med 22,39 i BI med HP på 1,15.
Gissningsvis god.
frenil941
Inlägg: 10
Blev medlem: 11 jun 2014, 21:31

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av frenil941 »

22.3 i BII och 1,45 på HP, hur ser mina chanser ut, främst Linköping?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Nils »

Svårt att säga, gissningsvis antagning i urval 2 eller (mer troligt) reservintaget.
Inga garantier dock.
bonkinator

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av bonkinator »

Hej!
Hur goda är mina chanser att komma in med 1.75 på högskoleprovet och 20.5 i betyg?
Jag har sökt in till samtliga läroverk för höstterminen
Gäst

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Gäst »

Du kommer inte komma in på Karolinska Institutet eller i Lund, väldigt osannolikt att du kommer in i Uppsala men stor sannolikhet att du kommer in på de resterande lärosätena.
Daniel12547

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Daniel12547 »

Hur stor är chansen att jag kommer in med 21.7 Blex i Linköping? :)
Gäst

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Gäst »

Vi vet ännu inte var gränsen ligger för de nya betygen, då detta är den första gången de används för antagning till högskolan. Vad som borde vara sannolikt är att snittet kommer att minska i kollation med föregående åren för BI då det borde vara svårare att få högre betyg med det nya systemet.
Smileduck
Inlägg: 18
Blev medlem: 04 mar 2014, 15:49

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Smileduck »

Hur tror ni 1.8 står sig på KI och i Lund? Har tankar på att stryka utbildningar då jag inte har KI eller Lund överst (Linköping är överst som jag pluggade i under ht 13), dock vill jag höra vad andra tror om det då jag inte vill missa något i min analys av antagningsläget. :)
Medicinstudent

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av Medicinstudent »

Jag tror faktiskt att det är en lägre chans att komma in på KI med 1.8 denna hösten då det är så många fler som söker och har gjort högskoleprovet. Det bästa är nog att ta det lärosätet man kommer in på och vet att man kan hitta bostad vid, så slipper man att riskera att inte komma in på något.

Jag såg i en annan tråd från föregående antagningen att det var någon som så gärna väntade på att bli antagen på KI att han tackade nej till sin andra plats, och i slutändan fick han ingen plats alls.
elbarto

Re: Chanser HT2014?

Inlägg av elbarto »

Smileduck skrev:Hur tror ni 1.8 står sig på KI och i Lund? Har tankar på att stryka utbildningar då jag inte har KI eller Lund överst (Linköping är överst som jag pluggade i under ht 13), dock vill jag höra vad andra tror om det då jag inte vill missa något i min analys av antagningsläget. :)
Förra hösten var det 42‰ på KI och 11% i Lund med 1.8. Jag hade inte plockat bort andra skolor, men klart det går att gambla.
Låst