Alla som ska ansöka

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
Max Rebo
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 apr 2014, 12:35

Re: Alla som ska ansöka

Inlägg av Max Rebo »

Söker in med 1,7 HP och PIL. Hoppas att jag kommer in annars blir det till våren.
Hannipaj
Inlägg: 1
Blev medlem: 24 apr 2014, 08:41

Re: Alla som ska ansöka

Inlägg av Hannipaj »

Jag söker med ca 22,1 i Blex och 2,0 i HP så jag är väl nästan säker på att komma in :)
Elodone
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 apr 2014, 15:29

Re: Alla som ska ansöka

Inlägg av Elodone »

Jag kommer söka med 22,5 i BII och har 1,6 på HP. Även sökt via PIL och i Norge (sökte innan jag visste att jag skulle få 22,5). Hoppas på att komma in på GU eller i Linköping.
Student2014

Re: Alla som ska ansöka

Inlägg av Student2014 »

Tog studenten häromveckan. Jag söker med 22,5 BIex + 1,6 på hp och har valt Ki som förstaval.
Gäst

Re: Alla som ska ansöka

Inlägg av Gäst »

Har 1,9 på HP och söker med 22,4 i BI. Söker i Lund som förstahandsval, Uppsala tvåa och Linköping som trea.
baraenkille

Re: Alla som ska ansöka

Inlägg av baraenkille »

Student2014 skrev:Tog studenten häromveckan. Jag söker med 22,5 BIex + 1,6 på hp och har valt Ki som förstaval.
Hurhurhuuuur undrar jag bara? :( 22.5 i blex?!??! Jag har typ 20.0 i blex men 1.6 på HP...hur lyckades du skrapa ihop A i allt?!
ungstudent

Re: Alla som ska ansöka

Inlägg av ungstudent »

Student2014 skrev:Tog studenten häromveckan. Jag söker med 22,5 BIex + 1,6 på hp och har valt Ki som förstaval.
Undrar samma sak, hur lyckades du få exakt A i alla dina kurser?
Student2014

Re: Alla som ska ansöka

Inlägg av Student2014 »

ungstudent skrev:
Undrar samma sak, hur lyckades du få exakt A i alla dina kurser?
Det var såklart mycket slit, redan från dag 1. Jag låg dessutom på gränsen i några kurser till att få B, men hade marginalerna på min sida - så helt självklart var det inte. De viktigaste förutsättningarna till att lyckas skulle jag säga är bra studieteknik och målmedvetenhet.
nilleboy

Re: Alla som ska ansöka

Inlägg av nilleboy »

Jag har 22,4 i betyg (gamla betygssystemet) och 1,75 på HP. Jag söker Uppsala och är osäker på om jag kommer in, men LiU är mitt andrahandsval och jag tror att jag kommer in där.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Alla som ska ansöka

Inlägg av Nils »

Diskussionen om betygsinflation och friskolor har fått en egen tråd:
http://läkarstudent.se/forum/viewtopic.php?t=3858
Låst