Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

När börjar de ringa upp reserver?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.

10 jan 2014, 11:18

Vet ni om det finns någon från BII gruppen som har blivit uppringd än?
Sarah

10 jan 2014, 13:13

Jag stod som första reserv i BII till Linköping efter urval 1 och urval 2 och blev uppringd igår! :)
Vendela

10 jan 2014, 13:47

Hej!

Någon som vet hur många reserver som har blivit uppringda av LiU i gruppen B1?
gast

10 jan 2014, 15:23

Hej!

Är det någon som vet om det ringts in några reserver än i hp-gruppen i Linköping?
LiU

10 jan 2014, 16:36

Vendela - Grattis! :flinar:
Sarah

10 jan 2014, 17:43

Hej Vendela! Grattis för antgningen! Har bara en fråga, var du verkligen reserv nr 1 i både Urval 1 och 2? Jag var reserv nr 12 i Urval 1 och är nu reserv 6 efter urval 2, dvs 6 nya personer från reservlistan blev antagna mellan urvalen, hur kommer det sig att du inte kom in?!
mh643

10 jan 2014, 18:59

Varför ändras inte reservnr? Några har blivit uppringda i B1 kvoten, LiU, men reservnr ändras inte på antagning.se
Gast

10 jan 2014, 19:33

Ingenting ändras i antagning.se , ändringen sker bara hos universitetet!
Mustafa Al-Attar
Mustafa Al-Attar
Läkare
Linköping

10 jan 2014, 19:53

Låter som ett ganska stort merjobb att sköta en uppdatering av reservplatserna nu när det egentligen inte behövs, så därför struntar man nog i det.
Nameless

11 jan 2014, 01:12

Hej mh643!

Tack så mycket! Ja jag var reserv 1 i BII kvoten både efter urval 1 och urval 2 till Linköping.. Blev själv förvånad att det inte hade rört sig något mellan urvalen! Att du flyttats fram 6 platser måste då bero på att andra reserver framför dig tackat nej alternativt kommit in på högre prioriterade val! Håller tummarna för att du blir uppringd :)
Vendela