När börjar de ringa upp reserver?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
Gäst

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Gäst »

Gast:

Om jag vore du skulle jag ringa upp Linköpings studievägledare och höra efter så du slipper vara orolig. Jag vet inte hur Linköping gör men de kanske inte registrerar sina elever förrän efter uppropet?

Det är det ju bra för den som står nästa i reservkön i Umeå att slippa gå runt och vänta.
lasse

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av lasse »

Jag är reserv 1 i Umeå så om du nu tackar nej borde jag kunna vara ganska säker va?
Gast

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Gast »

Gäst: Du har självklart helt rätt, har försökt att läsa mig till informationen och har nog missuppfattat det hela lite. Så kan det gå när man vill ha hundra procent koll på allting och misslyckas! :blinkar:

Lasse: Om du söker i B1 är platsen din :ja:
Gäst

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Gäst »

Gast: Det är inte lätt när nerverna spelar en spratt :)

Grattis till platsen förresten!
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

du kan inte regisetera dig idag! du måste vänta 24 timmar tills du blir regiseterat i systemet och sen blir det tillåtet att skapa temporärt id :)
samma sak hände med mig!
Mustafa Al-Attar
Lasse

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Lasse »

Gast
Då får jag fortsätta hoppas en stund till. Jag söker i HP gruppen.
Sarah

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Sarah »

Hej!
Jag har fått reservplats 5 i Umeå, 7 i Örebro och 11 i Linköping. Jag är i BII gruppen. Undrar bara om det finns någon här som vet om jag har en chans att bli inringd och när! :flinar:
mh643
Inlägg: 20
Blev medlem: 07 jul 2013, 12:39

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av mh643 »

Hej Sarah, får man veta vad du har för betyg i BII kvoten?! Är nämligen reserv nr 6 i Linköping i denna kvot och är antagen i Örebro med 22.11 + HP 0,85.
Sarah

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Sarah »

mh643 skrev:Hej Sarah, får man veta vad du har för betyg i BII kvoten?! Är nämligen reserv nr 6 i Linköping i denna kvot och är antagen i Örebro med 22.11 + HP 0,85.
Jag har 22,08. Fick också 0,85 i HP men jag vet inte om dem använder mitt HP resultat.
Wolthura
Inlägg: 129
Blev medlem: 21 aug 2013, 18:14
Kontakt:

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Wolthura »

Dom använder HP-resultatet i BI/II kvoten vid samma merit, alltså om det är någon annan förutom dig som har 22,08, då kommer den med högst HP in först enligt reservnummer.
Läkarstudent T5 vid Karolinska Institutet
Följ min väg till att bli läkare http://medikusstudenten.blogspot.se/
Låst