Antagna i Lund VT2014

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
Sara Q

Re: Antagna i Lund VT2014

Inlägg av Sara Q »

Hej hej!

Ska bli kul att träffa er allihop.
Jag har fixat en facebookgrupp som heter "Antagna läkarprogrammet Lund VT14" så får vi väl byta namn efterhand kanske...

Spread the word!

Vi ses om några veckor!
Sara
MeatMaster
Inlägg: 13
Blev medlem: 03 sep 2013, 16:24

Re: Antagna i Lund VT2014

Inlägg av MeatMaster »

Hittar inte facebookgruppen Sara :ledsen: länka gärna!
Tonne
Inlägg: 14
Blev medlem: 19 nov 2013, 15:44

Re: Antagna i Lund VT2014

Inlägg av Tonne »

Trevligt Sara.

Jag har gått med i gruppen och skapade faktiskt ett facebookkonto endast för detta ändamål.

MeatMaster:
https://www.facebook.com/groups/438357032959265/
MeatMaster
Inlägg: 13
Blev medlem: 03 sep 2013, 16:24

Re: Antagna i Lund VT2014

Inlägg av MeatMaster »

Tackar!
SaraQ

Re: Antagna i Lund VT2014

Inlägg av SaraQ »

Här är länken till facebookgruppen!

Gå med vettja :)

https://www.facebook.com/groups/438357032959265/
Gammelfadder

Re: Antagna i Lund VT2014

Inlägg av Gammelfadder »

Grattis och välkomna till lund!

Om ni inte har hittat denna sidan än så kan den vara bra att hålla kolla på, http://mfskane.se/?q=nollning, exempelvis eftersom det anordnas en välkomstfika den 26e januari (alltså dagen innan skolan börjar). Ni hittar även en fin bild på era generaler inför nollningen, samt deras nummer som kan vara bra att ha. Är det någon som blir reservantagen som ser detta så tveka inte att höra av er till någon av generalerna så de placerar er i en nollegrupp och berättar för er vad ni kan behöva veta =)

Ha det så bra,
vi syns i lund ;)
Gammelfadder

Re: Antagna i Lund VT2014

Inlägg av Gammelfadder »

Missade detta; era generaler har redan fixat en nollningsgrupp där de kommer lägga upp allt som har med nollning att göra, och i framtiden lär ni använda denna själva inom klassen eftersom de flesta brukar komma med i den gruppen: https://www.facebook.com/groups/580828032009438/
MrOnBicycle

Re: Antagna i Lund VT2014

Inlägg av MrOnBicycle »

Finns det inget mer ingående att läsa när det gäller nollningen? Från vad jag har hört låter vissa delar av nollningar väldigt trevliga, och andra (för mig) dödstrista. Hur mycket missar man om man inte kan närvara första veckan?

Något mer intressant: Jag tittade precis på antagningsstatistiken, och det ser ut som att det är 65 kvinnor och 65 män som antagits. Trevligt! Är detta något Lunds universitet aktivt justerar, eller är det slumpen? Det är nämligen inte första gången jag läser på Lunds universitet, i en klass med helt jämn könsfördelning.
Gammelfadder

Re: Antagna i Lund VT2014

Inlägg av Gammelfadder »

Jag vet inte hur er nollning är upplagd, men ni kommer förmodligen få nollehäften som ganska exakt beskriver vad som kommer hända två veckor framåt då ni börjar. Nollningen är ganska intensiv och kan man vara med på det mesta så kommer man garanterat ha hittat några sköna typer att umgås med, ju mindre man är med ju mer får man väl ta på sig själv att hitta de människor man passar med - men det slutar ju inte riktigt med nollningen. Förfester, tackfester och en massa andra sittningar och nationsaktiviteter gör ju att man kan träffa människor när som helst.
Jag bor i Malmö och är ganska lat så jag skippade vissa grejer under nollningen, och det har jag bara ångrat i efterhand så jag skulle definitivt rekommendera att gå på så mycket man orkar, kanske lite till =)

Det bör vara slumpen som gjort att det är 50/50, och det kan mycket väl vara så att det ändras. Reservantagningen pågår fram till två veckor efter kursstart om jag inte missminner mig. Tror vi är ungefär hälften-hälften, men aningen fler tjejer i min klass.
MrOnBicycle

Re: Antagna i Lund VT2014

Inlägg av MrOnBicycle »

Tack för svaret! Det ska bli intressant att se vad som väntar, och förhoppningsvis missar jag inte för mycket. Bor på annat håll första veckan och har mycket annat att fixa innan flytt, men får väl hoppas att man kan vara med på så mycket som möjligt ändå. :)

Jag tittade lite längre bak, och efter HT2012 har det varit nära nog 50/50 i fördelningen.
Låst