Antagna KI VT 14

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
Ahlstein
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 dec 2013, 16:12

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Ahlstein »

Angående boende: Det finns vad jag känner till 2 stycken stora aktörer när det gäller förmedling av studentbostäder. Huge och SSSB. Tyvärr behöver man generellt ganska många ködagar för att få tillgång till lägenheter/studentrum. Det finns dock undantag i form av sista minuten bostäder som förmedlas utan förvarning och det är först till kvarn som gäller. Är det så att boendet ej har löst sig tills terminstart så vet jag att Karolinskas studentkår (Medicinska föreningen) är behjälpliga med detta. Mer utförliga tips finns t.ex. på http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=14356&l=sv
:)
Ahlstein
Legitimerad Sjuksköterska
Läkarstudent KI, T6
ihas
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 dec 2013, 00:51

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av ihas »

Hej!

Riktigt bra initiativ! Hoppar genast med i gruppen.

Jag är annars 25 år, kille, pluggar systemvetenskap i Uppsala men har ändå alltid haft siktet inställt på medicin. Ska bli grymt kul att börja nu! Jag pluggar mer koncentrerat och bättre i grupp än ensam, så jag är verkligen för att plugga i grupp!

/Mathias
Magnus
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 sep 2013, 12:47

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Magnus »

Ang. bostad så går det snabbast få rum på tempus.

Nu ska man visserligen vara nykterist, emn jag har ändå aldrig druckit mkt :P
Ivanidepitolade
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 nov 2013, 00:38

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Ivanidepitolade »

Nånting är konstigt med gruppen eller Facebook.. Om jag söker efter gruppen ser det ut som att jag är med sen några timmar, men samtidigt är kaj inte med eftersom jag inte kan gå in i gruppen, samt då den inte syns bland mina grupper. Jag får meddelande om att det skrivits i gruppen, men jag kan ändå inte ser detta... Skumt. :-(
Ahlstein
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 dec 2013, 16:12

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Ahlstein »

ja det är samma sak för mig som för dig Ivanidepitolade! Blir väldigt frustrerad!
Ahlstein
Legitimerad Sjuksköterska
Läkarstudent KI, T6
xnilla

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av xnilla »

Hej! Bra initiativ.

Börjar också på KI i vår, 38 år, bor f n i Östersund.
Hoppar med i fb-gruppen, om jag hittar... :glad:
Ivanidepitolade
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 nov 2013, 00:38

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Ivanidepitolade »

Ta gärna bort mig ur gruppen eftersom det är något som blivit, så försöker jag gå med igen. (det är jag som lades till först :-) )
Ahlstein
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 dec 2013, 16:12

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Ahlstein »

Jag och Borgafnaskas lyckades lösa det hela genom att jag lade till henne som vän på facebook, sen tog hon bort mig från gruppen och lade sedan till mig. Att jag ansökte på nytt skapade samma problem.
Ahlstein
Legitimerad Sjuksköterska
Läkarstudent KI, T6
Borgafnaskas

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Borgafnaskas »

Hej!

Tyvärr verkar det vara tekniskt strul med gruppen. Vi är nu 7 medlemmar men vissa kan tyvärr inte se innehållet i gruppen. Jag har gjort så att alla har befogenheter att acceptera förfrågningar.

Jag gör så att jag provar att ta bort dig, Ivan, så kan du ansöka på nytt och om det fortfarande inte skulle funka så kan du lägga till mig som vän om du vill, så bjuder jag in dig till gruppen, då verkar det fungera. Det var så jag och Ahlstein gjorde.

/Borgafnaskas
Borgafnaskas

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Borgafnaskas »

Jag är den som har skapat gruppen, med en arg gubbe som pekar finger som profilbild. Vill inte skriva ut mitt namn här eller på nätet i övrigt. /Borgafnaskas
Låst