Antagna KI VT 14

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
karinstrom
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 dec 2013, 20:51

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av karinstrom »

Hej hej,

fint initativ.

Jag är 36, bor i Stockholm, har hittills skrivit böcker, gjort musik och försörjt mig som frilansskribent. Bott i London, LA och New York men nu är jag stadgad på Södermalm med en amerikan och vår tvååriga dotter. Utbildningsmässigt har jag en Bachelor of Science i Neuroscience från University College London och är främst fascinerad av hjärnan.

Förbereder mig på att vara äldst på kursen...

Ser jättemycket fram emot studierna.

Karin
Wolthura
Inlägg: 129
Blev medlem: 21 aug 2013, 18:14
Kontakt:

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Wolthura »

Hejsan!

Jag är också antagen till KI VT14! Ser fram emot att börja plugga supermycket! Tjej på 23, boende i Göteborg för tillfället. Är mycket intresserad av allting som gäller immunsystemet, både infektionssjukdomar och allergier! Också fascinerad när det kommer till hjärnan och dess sjukdomar.. Sjukdomar generellt sätt skulle jag säga! :) Också mycket psykosomatiskt. Är inte näst intill allt intressant nu? Jag läste igenom nyantagnas information på Ping Pong, där stod det att man skulle ha med sig ifyllt "frågeformulär" på registreringsdagen 14:e januari (står 2013 men antar att det ska vara 2014) inför gruppindelning under T1 så där har vi svar på frågan om det är grupparbeten.

Hälsningar,
Josefine (Wolthura/Yosephine)
Läkarstudent T5 vid Karolinska Institutet
Följ min väg till att bli läkare http://medikusstudenten.blogspot.se/
Skallfraktur

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Skallfraktur »

Hejsan!

Kul initiativ! Jag är en kille på 23 år från Stockholm och börjar liksom ni nu till VT14. Hoppas precis som er andra på att kunna hitta några sköna människor som man kan plugga tillsammans med. Pluggade tidigare 2 år på KTH (Elektroteknik), vilket verkligen inte var något för mig.

Hatade biologi och kemi i gymnasiet men det är någonting jag har kommit att intressera mig för väldigt mycket sedan dess, framförallt genom träningen när man har suttit och läst studier och svävat in på andra områden kring människokroppen. Har läst en medicinsk baskurs i Anatomi & Fysiologi nu under hösten och kan med lättnad säga att jag har hittat ett ämne som verkligen intresserar mig. Riktigt taggad på att börja plugga i vår!

/Marcus
Art
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 dec 2013, 22:37

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Art »

Grattis till er andra som också antagits VT 14 KI! Själv kommer jag tillhöra de äldre på kursen, men blandning berikar som man säger. Bor i Stockholm och KI var det självklara valet. er fram emot att hitta en grupp trevliga studiekamrater att plugga tillsammans med. Tack för att du startade tråden Borgafnaskas! :)
Borgafnaskas

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Borgafnaskas »

Hej!

Har nu skapat en grupp (lite osäker på hur det funkar dock) på Facebook avsedd för oss som ska börja på KI VT 14.

Den heter helt enkelt "Läkarstudentkompisar", så jag hoppas att den ska gå att hitta vid en sökning. Säg till annars. Gå jättegärna med där! :)

OBS! Om ni hittar den och ser mitt namn, tilltala inte mig med det här bara. Vill vara hyfsat anonym på nätet. Tack! OBS!
Borgafnaskas

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Borgafnaskas »

Vad glad jag blir att ni uppskattade tråden!
Borgafnaskas

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Borgafnaskas »

Spännande att många av er har tidigare utbildningar. Själv har jag aldrig tidigare läst på högskola eller universitet.
Borgafnaskas

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Borgafnaskas »

Haha, vet inte varför jag blev så formell med mina "OBS!" helt plötsligt. Det såg riktigt fånigt ut, såg jag nu. Är van att skriva det i formella mail, så det kom på ren rutin.

Hur är ni när det kommer till "skolan"? Är ni sådana som kan sitta och plugga nästan all er vakna tid för ni är så fascinerade av ämnet eller har ni stort behov av social samvaro och andra nöjen? "Tyvärr" tillhör jag den senare gruppen, så jag hoppas att det inte blir alltför tung studiebörda på programmet.
Skallfraktur

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Skallfraktur »

Sitter jag i grupp kan jag tillhöra första gruppen utan större problem. Sitter jag själv blir jag 100% grupp 2, vilket gör att jag känner mig väldigt angelägen att hitta en bra studiegrupp :>
Borgafnaskas

Re: Antagna KI VT 14

Inlägg av Borgafnaskas »

Förhoppningsvis kan jag också funka så. Hittar man ett gäng trevliga kompisar, så kanske man pallar att plugga riktigt hårt. Då får man ju det sociala behovet - till viss del - tillfredsställt i samma veva.
Låst