Reservnummer, kommer jag in?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reservnummer, kommer jag in?

Inlägg av Nils »

Marco skrev:Hej alla!

Jonique, jag snackade lite med studievägledarna på KI och chansen att komma in som reserv på PIL-kvoten är vääääldigt liten enligt dom. Jag hade själv reservnummer 7 där.

Jag är antagen i uppsala med reservnummer 1. Tror ni man kan utgå från att man är inne eller?
Så gott som, ifall det är i BI, BII eller HP.
BF är däremot mer tveksamt...
Frida

Re: Reservnummer, kommer jag in?

Inlägg av Frida »

Hej Nils,
jag har fått reservplats 23 i HP-kvot på 1,7 (KI) och reservplats 19 i PIL-kvoten. Blir inte klok när jag kollar statistiken för föregående VT. PIL borde vara kört men hur är det med HP?

Stort tack för en mycket läsvärd hemsida.

/frida
DrA

Re: Reservnummer, kommer jag in?

Inlägg av DrA »

Resernr 26 i Uppsala, 16 antagna.
Nån chans?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reservnummer, kommer jag in?

Inlägg av Nils »

Frida skrev:Hej Nils,
jag har fått reservplats 23 i HP-kvot på 1,7 (KI) och reservplats 19 i PIL-kvoten. Blir inte klok när jag kollar statistiken för föregående VT. PIL borde vara kört men hur är det med HP?

Stort tack för en mycket läsvärd hemsida.

/frida
Hej Frida,

HP bör du ha en rätt hyfsad chans i, åtminstone om HT13-reservintagsstoppet inte upprepas.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reservnummer, kommer jag in?

Inlägg av Nils »

DrA skrev:Resernr 26 i Uppsala, 16 antagna.
Nån chans?
Chansar på att du menar BII;
i sådana fall inte så god chans, troligtvis, men inte omöjligt - behåll reservplatsen och se hur det går i urval 2.
Frida

Re: Reservnummer, kommer jag in?

Inlägg av Frida »

hej,
har nu mailat med ki och de berättade att anledningen till att de inte tog in reserver var att de gjort ett större överintag. Numera får 190 studenter plats på tidigare 156 platser. Detta för minska reservantagningen och alla får chans att få en bra start.
Därför kan jag själv och de som sitter på reservplatser efter antagning 2 (trots ganska rimligt nr) utgå ifrån att vi inte kommer in.

/Frida
Guest

Re: Reservnummer, kommer jag in?

Inlägg av Guest »

Hej!

Jag har reserv nr 3 vid GU och reserv 19 vid LiU, båda i B1 kvoten. Tror ni jag kommer in vid någon av dem?
Leni

Re: Reservnummer, kommer jag in?

Inlägg av Leni »

Hjälp!

Jag har reserv nr 8 i BI/Hp & nr 13 BI i GU... tror du jag kommer in? :olycklig: Borde jag flytta dit eller invänta?
Gäst

Re: Reservnummer, kommer jag in?

Inlägg av Gäst »

Frida, sa de på ki att de inte skulle ta in reserver nu heller?
Nameless

Re: Reservnummer, kommer jag in?

Inlägg av Nameless »

Eftersom de tog in 190 nu denna terminen också så verkar de fortsätta på samma spår som i höstas, d v s ingen rings in.
Låst