Nils vad tycker du?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
jimmy95

Nils vad tycker du?

Inlägg av jimmy95 »

Nils enligt tidigare statistik för urval 2 på Uppsala så har hela tiden antal platser ökat i antagningarna, tror du det är möjligt att de kommer minska från till exempel 55 stycken till 50 nu?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Nils vad tycker du?

Inlägg av Nils »

Vilken kvot tänker du på?
Jimmy95

Re: Nils vad tycker du?

Inlägg av Jimmy95 »

Tänkte faktiskt på b1, jag står nummer 53
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Nils vad tycker du?

Inlägg av Nils »

Skulle gissa att det landar någonstans runt 53-57. Lite svårt att säga säkert eftersom antalet platser beror på antalen behöriga ansökande i både den och de andra betygskvoterna.
Jimmy95

Re: Nils vad tycker du?

Inlägg av Jimmy95 »

Men tror du att jag kommer in? :-)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Nils vad tycker du?

Inlägg av Nils »

Chansen är tyvärr liten, Uppsalas BI brukar inte röra på sig så mycket verkar det som.
(du har iofs ingenting att förlora på att behålla din reservplats, kanske blir denna antagningsomgång annorlunda...)
Jimmy95

Re: Nils vad tycker du?

Inlägg av Jimmy95 »

Men om du säger att antagningen på urval 2 kommer vara 53-57 borde det inte också medföra till att jag kommer in då jag har nr53?
Felicia
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 jun 2013, 21:19

Re: Nils vad tycker du?

Inlägg av Felicia »

Hej! Hakar på tråden med en fråga till Nils:

Jag är antagen i Uppsala, vilket jag är superglad för, med 1,60 i BF.
Står som reserv 3 på KI i BF. Vad tror du om chanserna att komma in i Stockholm?
Någon idé om hur folkhögskolekvotens reservintag kan bli? Verkar ju ha varierat en hel del tidigare år...

Tack på förhand!
Jimmy95

Re: Nils vad tycker du?

Inlägg av Jimmy95 »

By the way Nils, hur har du fått för dig att antalet antagna platser kommer vara mellan 53-57? Please explain :tokig:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Nils vad tycker du?

Inlägg av Nils »

Jimmy95 skrev:Men om du säger att antagningen på urval 2 kommer vara 53-57 borde det inte också medföra till att jag kommer in då jag har nr53?
Antalet inkluderar personer som är antagna sedan urval 1...
Jimmy95 skrev:By the way Nils, hur har du fått för dig att antalet antagna platser kommer vara mellan 53-57? Please explain :tokig:
Längst ned i nedanstående stycke finns ett diagram över antalet platser i urval 1 respektive urval 2.
http://läkarstudent.se/antagning.html#bi

Betygskvoternas platsantal beror primärt på deras proportioner av antalet behöriga ansökande och dessa kan förändras mellan urval 1 och urval 2, likaså eventuella överintag. Gissningen baseras på hur det har sett ut på sistone i urval 2.
Låst