Reserv, komma in i göteborg ändå?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
Hofmeisterr

Reserv, komma in i göteborg ändå?

Inlägg av Hofmeisterr »

Hm...
Fick precis antagningsbeskedet från första urvalet... och kom in i Örebro, YIPPIE! :flinar:

Fast grejen är ju att jag alltid har drömt om att plugga till läkare i härliga goa Göteborg...
Så min fråga är alltså... Hur ser möjligheterna ut att komma in i Göteborg nu till våren?
Har 21.8 i BI, 1.7 i HP
Och hamnade på följande reservplatser till gbg:
BI - 60
BI/HP - 36
HP - 42

Finns det ngn chans elr borde jag lägga all energi på att hitta ställe att bo på i Örebro?
Vart jag n hamnar så tänker jag iaf börja plugga till läkare nu till våren :cool:
Ganglion

Re: Reserv, komma in i göteborg ändå?

Inlägg av Ganglion »

Det måste vara riktigt många med just 21,8-21,9 i B1!
Jag har B1 21,9 och HP 1,5 och är reserv 7 i både B1 och B1/HP. Helt sjukt att det skiljer så mycket!

Hoppas det är ok att jag också hakar på tråden och frågar vad folk tror om mina chanser. Finns det någonstans där man kan se de sista antagna reservernas reservplats efter Urval 1 inför tidigare terminer?
Hofmeisterr

Re: Reserv, komma in i göteborg ändå?

Inlägg av Hofmeisterr »

Såg nyss en som hade reservplats 11 på samma HP och stad som mig själv... lite surt med lottningen om man säger så x)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reserv, komma in i göteborg ändå?

Inlägg av Nils »

Hofmeisterr skrev:Hur ser möjligheterna ut att komma in i Göteborg nu till våren?
Och hamnade på följande reservplatser till gbg:
BI - 60
BI/HP - 36
HP - 42
Du kan bli antagen i Göteborgs reservintag.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reserv, komma in i göteborg ändå?

Inlägg av Nils »

Ganglion skrev:Det måste vara riktigt många med just 21,8-21,9 i B1!
Jag har B1 21,9 och HP 1,5 och är reserv 7 i både B1 och B1/HP. Helt sjukt att det skiljer så mycket!
Hoppas det är ok att jag också hakar på tråden och frågar vad folk tror om mina chanser.
Skulle gissa att du blir antagen i urval 2.
Finns det någonstans där man kan se de sista antagna reservernas reservplats efter Urval 1 inför tidigare terminer?
Inte för närvarande.
Gast

Re: Reserv, komma in i göteborg ändå?

Inlägg av Gast »

Hej, jag hoppar in om det är okej.

Jag har 21,85 (pga ej full merit) i BI och hamnade på reservplats 26 i Göteborg. Som ni säger måste det då vara väldigt många mellan 21,9-21,8.

Tror ni jag har chans att komma in på det?
:)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reserv, komma in i göteborg ändå?

Inlägg av Nils »

Du har en chans. Svårt att säga hur stor, så mycket som reservintaget efter urval 2 svängde de senaste två terminerna, men det är definitivt möjligt. Får se hur mycket det har rört sig vid urval 2...
Gäst

Re: Reserv, komma in i göteborg ändå?

Inlägg av Gäst »

Hofmeisterr skrev:Såg nyss en som hade reservplats 11 på samma HP och stad som mig själv... lite surt med lottningen om man säger så x)
Ja, lite tur behöver man ibland. Det hade jag, står som reserv ett i HP på GU med 1,70. Se det positivt, du är åtminstone antagen! :ja:
Hofmeisterr

Re: Reserv, komma in i göteborg ändå?

Inlägg av Hofmeisterr »

Tänkte uppdatera med den goda nyheten att jag kom in i Göteborg nu efter urval 2 i BI/HP-gruppen! :tummarupp:
Gäst

Re: Reserv, komma in i göteborg ändå?

Inlägg av Gäst »

Jag står på plats 3 i HP-kön... Antar att jag kan börja leta boende?
Låst