Kommer jag in?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
Fkvist

Kommer jag in?

Inlägg av Fkvist »

Hej, kollade precis på antagning.se och har tydligen reservnummer 48 efter urval 1 på läkarprogrammet i Umeå. Kommer det räcka för att komma in eller är det kört?

/Orolig
jonique
Inlägg: 18
Blev medlem: 23 nov 2013, 22:17

Re: Kommer jag in?

Inlägg av jonique »

Har 3e reserv i PIL, 19e reserv HP i både örebro och Göteborg. Var kommer jag in? Om jag kommer in? Fan va segt med ännu mer väntan...
Fkvist

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Fkvist »

Justdet, kanske ska säga att det är i hp-kvoten jag har reservnummer 48.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Nils »

Fkvist skrev:Justdet, kanske ska säga att det är i hp-kvoten jag har reservnummer 48.
Svårt att säga. I höstas antogs reserv #48 från urval 2 i reservintaget men tidigare tillfällen brukade det bara röra sig cirka 20 placeringar. Behåll reservplatsen och se hur mycket närmare du kommer i urval 2.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Nils »

jonique skrev:Har 3e reserv i PIL, 19e reserv HP i både örebro och Göteborg. Var kommer jag in? Om jag kommer in? Fan va segt med ännu mer väntan...
Det bör räcka i både Örebro och Göteborg.
Osäkert för PIL.
Fia

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Fia »

Hej! Har reservplats 12 i Lund i BI. Nils, tror du att jag kan räkna med att komma in där i andra urvalet? :velig:
jonique
Inlägg: 18
Blev medlem: 23 nov 2013, 22:17

Re: Kommer jag in?

Inlägg av jonique »

Okej, tack för betryggande svar Nils! Underbar hemsida och du är så hjälpsam - kudos till dig för allt arbete :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Nils »

Fia skrev:Hej! Har reservplats 12 i Lund i BI. Nils, tror du att jag kan räkna med att komma in där i andra urvalet? :velig:
Hej Fia!

Du blir troligen antagen, dock inte 100 % säkert.
Svårt att säga om det då blir urval 1 eller urval 2.

Det kan vara en bra idé att börja utforska bostadsalternativ (till AFB) redan nu, i den händelse att du inte skulle bli antagen i urval 2 men får en bra placering inför reservintaget.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Nils »

jonique skrev:Okej, tack för betryggande svar Nils! Underbar hemsida och du är så hjälpsam - kudos till dig för allt arbete :)
:glad:
Fia

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Fia »

Tack för svaret! Då håller jag tummarna för Lund ändå! :glad:
Låst