Antagen på KI, svar genom CSN?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
JhonelPA

Antagen på KI, svar genom CSN?

Inlägg av JhonelPA »

Hej jag fixade studiemedel på CSN idag för hela 2014. Jag har sökt läkarlinjen på KI som 1:a val och på min ansökan så stod det att jag sökt studiemedel för studier på KI under 2014.

Frågan är; kan detta stämma? Betyder detta att jag kommit in på KI? Har fler noterat detta då de loggat in för att söka studiemedel?

Om det stämmer så betyder det att man kan se sitt resultat innan den 11:e :flinar:

Mvh, Jhonel PA
Wolthura
Inlägg: 129
Blev medlem: 21 aug 2013, 18:14
Kontakt:

Re: Antagen på KI, svar genom CSN?

Inlägg av Wolthura »

Hej! När du skickar ansökan på antagning.se så får du klicka i "om du blir antagen kommer du då söka studiemedel". Det är kanske därifrån det kommit, jag är inte så insatt i just den biten med csn. Du kan också söka studiemedel för alla studier på CSN, men det är först efter antagningsbeskedet som du kan få det bekräftat genom att skicka in din "studieförsäkran". Du kan alltså lägga upp en ansökan redan nu och planera lite i förtid, även om du inte har fått beskedet ännu om själva antagningen. Besked om antagning sker dock alltid via antagning.se och inte via csn.se. Söka studiemedel för kurser och program kan alla göra, men bara antagna kan få det godkänt.
Läkarstudent T5 vid Karolinska Institutet
Följ min väg till att bli läkare http://medikusstudenten.blogspot.se/
Låst