Era synpunkter önskas!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
kraftwerk

Era synpunkter önskas!

Inlägg av kraftwerk »

Jag har satt Linköpings Universitet före Göteborgs Universitet.
Är det alldeles galet att stryka LU för att hellre komma in på GU om man har
22,00 i BI samt 0,9 HP.

Är detta en alldeles för stor risk? Har ångest :nej:

P.S Tror ni att det kommer vara "lättare" nu när GU har 132 platser?
Jamie94
Inlägg: 24
Blev medlem: 12 sep 2013, 19:38

Re: Era synpunkter önskas!

Inlägg av Jamie94 »

Om man tittar tillbaka på åren som varit ska det inte vara några som helst problem att komma in med 22.00 i BI så om jag var du skulle jag stryka LU och köra på GU. Du kommer nämligen ångra dig senare om du kommer in i Linköping men även hade kommit in i Göteborg med dina betyg, vilket du kommer göra ;)
Mio

Re: Era synpunkter önskas!

Inlägg av Mio »

Jag hade inte vågat stryka. Tänk på det ökade antalet sökande och hur oväntat KI betedde sig i höstas. Det finns inget som är säkert.
Wolthura
Inlägg: 129
Blev medlem: 21 aug 2013, 18:14
Kontakt:

Re: Era synpunkter önskas!

Inlägg av Wolthura »

Om man säger såhär, stryker du inte LiU så kommer du nog få GU struket. Men som Mio sa, det är lite gamling. Jag hade först och främst försökt skicka ett mail till studera och fråga om dom kan ändra dina prioriteringar.. Du har ju ändå sökt i tid. Förhoppningsvis är dom schysta så det kan vara värt ett försök, även om man inte ska hoppas för mycket på deras hjälp :)
Läkarstudent T5 vid Karolinska Institutet
Följ min väg till att bli läkare http://medikusstudenten.blogspot.se/
kraftwerk

Re: Era synpunkter önskas!

Inlägg av kraftwerk »

Då ska jag nog behålla ordningen... vill verkligen inte riskera någonting eftersom jag måste börja plugga nu till våren. Det viktiga är ju att bli läkare, och Linköpings läkarprogram är ju väldigt bra. Nu återstår bara 23 långa dagar. :velig:
Låst