Chanser att komma in i Gbg VT-14

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
nostradamus
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 sep 2013, 09:37

Chanser att komma in i Gbg VT-14

Inlägg av nostradamus »

Jag har 21,8 i BI och 1,6 i HP, hur är mina chanser att komma in i Göteborg?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chanser att komma in i Gbg VT-14

Inlägg av Nils »

Det hade räckt förra vårterminen, om än knappt, så jag skulle säga att oddsen ser ut att vara aningen bättre än 50/50 just nu.
Jimmy95

Re: Chanser att komma in i Gbg VT-14

Inlägg av Jimmy95 »

Nostradamus jag har en teknik som kan avslöja vilka som kommer in i Enbart B1 gruppen genom att veta din reservplats på det universitet. Så om du talar om ditt reservnummer så kan jag tala om dina chanser till en 98% säkerhet.
Gäst

Re: Chanser att komma in i Gbg VT-14

Inlägg av Gäst »

Hej!

Kan du göra samma beräkning för HP? Jag hade reservplats 84 efter Urval 2 med HP 1,65 (Göteborg).

/Mio
Jimmy95

Re: Chanser att komma in i Gbg VT-14

Inlägg av Jimmy95 »

Nej tyvärr för hp kan hela tiden kompletteras men däremot så kan jag ge dig ett säkert ja till upp till 60%
Erik84

Re: Chanser att komma in i Gbg VT-14

Inlägg av Erik84 »

Hej!
Kan du säga något om 1,70 på hp nu vårterminen i Göteborg?
Gäst

Re: Chanser att komma in i Gbg VT-14

Inlägg av Gäst »

Hej!

Vågar du på dig en gissning på chanserna om man har 1.65 att komma i någonstans i vår då? :glad:

// Anna
Jimmy95

Re: Chanser att komma in i Gbg VT-14

Inlägg av Jimmy95 »

Att ge dig ett svar på hp är som att ge ett svar i luften(gissa). Men jag skulle någ referera dig i ett sånt fall till tidigare statistik. Har ni däremot undringar om betyg i B1 gruppen så kan jag ge er en 98.75 % träffsäkerhet
Student94

Re: Chanser att komma in i Gbg VT-14h

Inlägg av Student94 »

Vad är min chanser att komma in i Göteborg, Lund eller Uppsala om jag har 22.00 i betyg och var runt reserv 65 i Göteborg och 100 i Uppsala och Lund?
Låst