Någon kunnig som Nils?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Jimmy95

Någon kunnig som Nils?

Inlägg av Jimmy95 »

Det är så att jag ska påbörja mina studier i antingen Linköpings universitet i våras men jag vill förbereda redan nu. Finns det någonstans där man kan följa studierna som sker på universitet. Jag har liksom lånat boken ^ the cell^ av Albert Bruce men jag vet dock inte Hr jag ska följa med studierna sm pågår just nu, någon?
matildasandberg92

Re: Någon kunnig som Nils?

Inlägg av matildasandberg92 »

Hej!
Jag är nog inte kunnig som nils, men kan väl försöka svar ändå..

Jag förstår nog inte riktigt vad du menar, har du påbörjat studier i Linköping redan? då är du väl där? Eller ska du påbörja till våren, alltså i januari 2014?
I vilket fall som så är jag nyantagen i linköping nu ht13 och den första "kursen" ja eller delmomentet här HEL 1, hälsa etik och lärande 1, till den behövs ingen förberedesle och heller inga böcker direkt, sedan har jag inte kommit längre, vi läser en preparnd kurs i cellbiolgi, biokemi och lite så som förbereder oss lite på det som komma skall =)
Jimmy95

Re: Någon kunnig som Nils?

Inlägg av Jimmy95 »

Två frågor: :glad:
1. Kommer hel1 vara en tenta?
2. Har du någon aning på hur jag kan följa studiegången med sidor osv? :)
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Någon kunnig som Nils?

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Jimmy 95
Om du ska börja VT14 då rekommenderar jag dig att plugga Anatomi eftersom hel tentan är väldigt lätt tycker jag!
Om du vill jag kan skicka till dig det vi fick under terminen så att du kan bläddra lie.
Jag går termin 2 nu.
Mustafa Al-Attar
Jimmy95

Re: Någon kunnig som Nils?

Inlägg av Jimmy95 »

Javisst :) userjim@hotmail.com är min mail ;) men det vore schyst ifall du kunde skicka det som ni höll på med i termin 1 på LU :)
ajmal09

Re: Någon kunnig som Nils?

Inlägg av ajmal09 »

Tja nabster om du kunde skicka den till mig också vore det jätte sjyst. :glad:
ajmal09

Re: Någon kunnig som Nils?

Inlägg av ajmal09 »

Glömde email adressen,ajmal_09@hotmail.com :blinkar:
Jimmy95

Re: Någon kunnig som Nils?

Inlägg av Jimmy95 »

Ajmal09 ska du också plugga i Linköping? :) hur mycket gick du ut med? :)
ajmal09

Re: Någon kunnig som Nils?

Inlägg av ajmal09 »

Jag pluggar i Linköping just nu, men jag tänkte ladda upp tills anatomin börjar. Vi har en kurs som heter HEL 1 just nu och ärligt talat så är det en riktigt flummig kurs. :blinkar:
Jimmy95

Re: Någon kunnig som Nils?

Inlägg av Jimmy95 »

Det är väll cellbiologi ni har :P ? Eller?
Låst