Någon reserv som blivit inringd nu?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Mys
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 aug 2013, 17:32

Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Mys »

Jag tänkte se hur det ligger till nu några veckor efter besked två. Är det någon av alla reserver där ute som blivit uppringd? I sådana fall, vilket lärosäte och vilket reservnummer hade du?

Vore intressant att se hur ens egna chanser är så småningom ;)
Laban
Inlägg: 12
Blev medlem: 25 jul 2013, 15:49

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Laban »

Ringde umeå universitet nu på morgonen och de har redan ringt in 7 reserver i högskoleprovskvoten :)
Senast redigerad av Laban den 20 aug 2013, 12:30, redigerad totalt 1 gånger.
Safari

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Safari »

Hej,

Jag blev uppringd av Linköpings U. Har accepterat en plats hos dem =). Förra veckan blev jag uppringd av Umeå och accepterade då en plats hos dem, då stod jag som reserv 1 i B2, den platsen har jag nu tackat nej till. Gratulerar till den som stod bakom mig =). Jag har också mailat Örebros Universitet och tackat nej till min reservplats hos dem (reserv 1 i B2). För övrigt stod jag som reserv 3 i Linköping kvot B2. :tummarupp:
Gäst

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Gäst »

Ingen som blivit uppringd av KI? :)
gueest

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av gueest »

Jag blev nyss uppringd av GU och har kommit in genom B2-kvoten (den utan hp-urskiljning), låg efter urval 2 som 2a reserv! :party: :w00t: :party:
Gäst

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Gäst »

Kan det vara så att varken KI eller UU börjar ringa till reserver förrän efter uppropet? Någon som vet något om vilket förfarande de brukar ha?
Flipp

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Flipp »

Gäst skrev:Ingen som blivit uppringd av KI? :)
Gäst skrev:Kan det vara så att varken KI eller UU börjar ringa till reserver förrän efter uppropet? Någon som vet något om vilket förfarande de brukar ha?
Som jag skrev i en annan tråd pratade jag med en handläggare på KI förra veckan. Hon sade att de börjar ringa in reserver den 29/8 (torsdag nästa vecka).
Gäst

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Gäst »

Reserv 8 i Hp-gruppen i Umeå med 1.7, blev uppringd idag. Tackade nej, så grattis nr 9!
Gäst

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Gäst »

Jag snackade nyss med GU. De har ringt 6 st i Hp-kvoten. 2 st har tackat nej.
JimmyC

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av JimmyC »

Vet någon något om B1??
Låst