Någon reserv som blivit inringd nu?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Safari

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Safari »

:flinar: Ok, står som reserv 12 på GU, är i liknande situation som du - står och väger =). Håller tummarna :tummeupp: . Vet du om KI har börjat ringa in reserver?
Gäst

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Gäst »

@gäst: Var det verkligen i B2-kvoten du blev inringd som reserv? Inte HP-kvoten? Står Själv som 5:e reserv i B2-kvoten på UU nämligen, så jag borde blivit uppringd då kan man tycka, eller? Hoppas du kommer in på KI i alla fall :glad:
Gäst

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Gäst »

Det blev nog lite missuppfattning här då det är flera "gäst" som skriver. Jag är "gäst" som var 4e i B2. Och även jag vill in på KI. Du som är 5e reserv lär få ett samtal när som helst till UU :) Grattis!
Flipp

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Flipp »

Till er som hoppas komma in på KI:
Hur tror ni att det fungerar med välkomstdagen (30/8) och introduktionsinternatet (2-4/9)? Båda ska man ju anmäla sig till i förväg, men om man blir inringd den 29e eller 30e, tror ni att det finns möjlighet att komma med på dem ändå? Man kan ju alltid hoppas... :neutral:
Gäst

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Gäst »

@gäst: Var det verkligen i B2-kvoten du blev inringd som reserv? Inte HP-kvoten? Står Själv som 5:e reserv i B2-kvoten på UU nämligen, så jag borde blivit uppringd då kan man tycka, eller? Hoppas du kommer in på KI i alla fall
Jag förstod nästan detta! Blev uppringd i förmiddag av UU och tackade ja :glad:
Jag kommer att tacka nej till min plats i Linköping, blev antagen i BII-kvoten, så nu rör det lite på sig för er som står som reserv där!
Safari

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Safari »

Hej,

Ringde till Lund för en liten stund sedan och förhörde mig om hur mycket det hade rört på sig i B2-kvoten, tom reserv 3 hade blivit uppringd sade personen jag pratade med. Om någon har ny information angående B2 i Gbg så var snäll och dela med dig :glad: ... står som reserv 12 där...
Myss

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Myss »

Jag mailade Örebro i dag och än så länge har de inte ringt in någon reserv. Deras registrering pågår fram till den 29e så det sätter väl fart då.
Jimmy95

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Jimmy95 »

Nyss Vad menar du med att den fortsätter fram till den 29e och det sätter fart då? Börjar de ringa in 29 aug? Eller?
nya

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av nya »

Jag var nr 9 reserv i hpkvoten för Umeå och blev uppringd och tackade ja idag.
Mys
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 aug 2013, 17:32

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Mys »

@Jimmy95 Örebro har webregistrering 21-29 aug. När den är avslutad kan de se hur många som, förhoppningsvis, inte registrerat sig, d v s sagt nej till sin plats. När jag pratade med studievägledaren för ett par veckor sedan sa hon att de kommer börja ringa 30 om det finns platser att ringa om. De ringer fram t o m två veckor in i utbildningen (15e?).
Låst