Någon reserv som blivit inringd nu?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
King

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av King »

Jag tror att KI kommer att ringa in reserver, visst inget är säkert men man måste ju ha i åtanke att det var upprop igår och det kanske är folk som inte dem har fått tag i osv.
waitlisted

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av waitlisted »

Vet ngn vilken reserv nummer har man ringt senast i göteborg i BI kvoten
Flipp

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Flipp »

BeatriceBergdahl skrev:Är det någon speciell kvot du menar flipp? Eller överhuvudtaget?
Kvinnan jag pratade med var väldigt kort i sina svar och det märktes att hon inte ville prata med mig. Men som jag förstod det gäller det alla kvoter eftersom jag ute ens nämnde vilken kvot jag var reserv i.
Skallfraktur

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Skallfraktur »

Låter konstigt att de skulle gå från att ringa in totalt cirka 30 från reservlistan föregående år till att knappt ringa in någon i år.
Guest1

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Guest1 »

Kan ju vara så att de BS:ar för att vi inte ska ringa och fråga. Det skulle förklara irritationen och det till synes dåliga bemötandet. Alla skolor siktar ju på att inte ha någon reservantagning, därav överintag, men i praktiken är ju det omöjligt. Tror att vägledarna på karolinska har fullt upp med att ringa in folk, låter ju helt sjukt att de inte har några avhopp medan andra skolor legat på rekordavhopp i vissa kvoter före sina upprop, exempelvis Uppsala B2 som tog in 8: reserv före uppropet. Vi får väl se när vi har facit i hand nästa vecka.
Någon som har koll på om alla skolorna slutar ringa in reserver samtidigt ? Någon nämnde att gbg slutar ringa in 12 sep...?
Skallfraktur

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Skallfraktur »

Jo precis, men överintaget försvann ju i.o.m. urval 2 så det påverkar ju inte reservantagningen efter urval 2 på något vis, rätta mig om jag har fel.
Guest1

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Guest1 »

Njae, vissa skolor hade ett överintag efter urval 2. KI inräknat i dessa tror jag. GU hade inte det och inte heller Linköping som jag har förstått. Umeås överintag försvann på 2 dar efter Urval 2, detta vet jag pga att jag stod som 1a reserv där. Jag kan ha fel om GU och Liu....
Skallfraktur

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Skallfraktur »

Kanske är så, men i HP-kvoten så antogs 58 personer i urval 2 i år jämfört med 59 personer förra året. Förra året kom 21a reserv efter urval 2 in, så det känns udda att dom inte skulle ringa in några reserv alls i år. Aja, den som lever får se, blir en lång väntan till VT14..
Dan420

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Dan420 »

Har samma problem

Hej

Jag är reserv 2 i B1 gruppen på läkarprogrammet i Lund och uppropet var i måndags, och jag undrar hur stor chans det finns att jag kommer in. Tror ni två personer hoppar av och jag får en plats eller hur tror ni det blir? Finns det någon som varit i samma situation
som kan tala om för mig? Dessutom ringer Lund upp reserver ända fram till nästa fredag
ifall någon hoppar av. Jag är intagen i Göteborg och går där just nu men vill så gärna plugga i lund.

Mvh
BeatriceBergdahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 jul 2013, 16:04

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av BeatriceBergdahl »

Uppdatering för B2 gruppen:

KI - Inga reserver antagna, programmet fullt än så länge
Uppsala - 9 reserver antagna
Lund - 8 reserver antagna
GU - BII - 3 reserver antagna
BII/HP - 3 reserver antagna

Om man ska jämföra med förra höstterminen är det alltså inte så stor förändring i B2 gruppen FÖRUTOM I GBG!
Där jag själv är 3e reserv och blir galen på att sitta och vänta!!!
Jag menar förra året tog de in 17 respektive 15 reserver, varför skiljer det så mycket denna hösten?
Låst