Någon reserv som blivit inringd nu?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Skallfraktur

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Skallfraktur »

Att inte ens 5e reserv har blivit uppringd ännu tycker jag bådar illa, trots att man har 1 dag på sig att svara om man blir inringd. 4 som uteblev från uppropet får inte upp hoppet speciellt mycket det heller eftersom man inte vet ur vilken kvot. Hatar att bara sitta och vänta i ovisshet.
Magnus

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Magnus »

@skallfraktur

Sista gången under 10 reserver blev antagna, låg gränsen på 2.0 för urval 2, och 1.9 för reservuttagningen. Tror vi får ha lite tålamod här. Folk hoppar väl inte av i drivor under kollot ^^

Finns många frågetecken som återstår. Fine. bara fyra personer uteblev från uppropet, enligt ännu så länge osäker källa.

Men hur många av de redan närvarande var reserver? (upp till tre är teoretiskt möjligt...)

Hur många var där, men hade sökt till senare termin?

Hur många kommer hoppa inom två veckor, då de inte känner det funkar, inte kunnat fixa bostad, osv, osv?

Have Faith!

/Magnus
ribospentos
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 okt 2012, 12:20

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av ribospentos »

@safari

Pratade med studievägledarna på GU för ungefär en vecka sedan och fick reda på att jag då låg som första reserv ( var reserv #4 efter urval 2 innan) i BII. Har vart på uppropet i Lund idag och där uteblev 7 personer. Hoppas på att höra något från GU de närmsta dagarna. Är ju som sagt näst på tur i BII-kvoten så känns ju som att det kan gå vägen.
Skallfraktur

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Skallfraktur »

@Magnus

Hehe ja för er lär det inte vara några som helst problem, för mig blir det bra mycket tightare dock ;)
Safari

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Safari »

@ tetra
Det löser sig nog i dagarna för dig. Du kan väl meddela här om du får tid när de ringer.
Det är svårt att få tag på studievägledarna i Lund och Gbg.

@ ribos
De borde ju ringa dig i dagarna. Står några reservplatser bakom dig. Du kan väl också meddela
När de ringer dig. Upptaget typ hela tiden.
Flipp

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Flipp »

Snackade precis med en handläggare på KI. Efter ett kort (och ganska otrevligt) samtal fick jag fram att hon "hoppas och tror" att de inte behöver göra någon reservantagning... Så det dödade mitt hopp ganska hårt :-\
Safari

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Safari »

Fan vad jobbigt... vi får la bara vänta till den 12 sep..vad gör man till nästa antagning...segt är det.
Gäst

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Gäst »

Okej, tack för infon Flipp! Osis för oss. Blir troligtvis att vänta ett halvår då. Kortare halvår dock
BeatriceBergdahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 jul 2013, 16:04

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av BeatriceBergdahl »

Är det någon speciell kvot du menar flipp? Eller överhuvudtaget?
Gäst

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Gäst »

whaaat, ingen reservantagning?! Det låter sjukt om det skulle stämma.
Låst