Får man inte hem något utskick?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
nissepelle
Inlägg: 19
Blev medlem: 06 aug 2013, 14:11

Får man inte hem något utskick?

Inlägg av nissepelle »

Jag blev antagen till läkarprogrammet i Umeå vid urval 2. Men sen dess har jag inte fått varken mail eller brev skickat till mig med lite info om det ena och det andra. Det brukar man väl vanligtvis få? Hur vet jag t.ex. när nollningen börjar? Hur vet jag vad för litteratur jag ska skaffa till de första kurserna? Jag hittade själv den här sidan av en "slump" genom att googla runt en massa http://www.umu.se/utbildning/program-ku ... C3%84K&t=p Men om jag inte hade hittat den så skulle jag liksom inte vetat något överhuvudtaget. Tycker det är jätteskumt..
nissepelle
Inlägg: 19
Blev medlem: 06 aug 2013, 14:11

Re: Får man inte hem något utskick?

Inlägg av nissepelle »

Och på den länken går heller inte litteraturlista att finna, och inte heller info från kåren om nollning och annat.
gast

Re: Får man inte hem något utskick?

Inlägg av gast »

Du ska ha fått ett meddelande på antagning.se som hänvisar till en webbsida där "välkomstbrevet" finns. Om du vill kan du även registrera dig och gå in på universitetets intranät. Jag har gått in där och har nu tittat igenom det preliminära schemat ända fr.om. nu till Januari. Där finns även litteraturlistor och kemi-repetitionsuppgifter.

Hoppas du hittar! :glad:
Crayon
Inlägg: 59
Blev medlem: 31 jan 2013, 14:51

Re: Får man inte hem något utskick?

Inlägg av Crayon »

Visst borde de skicka ut välkomstbrev, men en skillnad från gymnasiet som de som aldrig förr pluggat på universitet lär upptäcka är att här förväntas man ta reda på information på eget bevåg istället för att räkna med att få den serverad.
1886
Inlägg: 35
Blev medlem: 09 dec 2012, 20:02

Re: Får man inte hem något utskick?

Inlägg av 1886 »

Det kommer nog inte komma något brev. Det är ju både smidigare och mer miljövänligt att ha välkomstbreven på Internet. Men jag håller med om att det hade varit trevligare att få hem ett snyggt brev med universitetets sigill på ;) De flesta tekniska universitet skickar ut snygga brev med info om allt från schema och praktisk info till info om nollning osv. Aningen "festligare".
nissepelle
Inlägg: 19
Blev medlem: 06 aug 2013, 14:11

Re: Får man inte hem något utskick?

Inlägg av nissepelle »

Nu behöver inte Herr krita dryga sig så värst, det är inte första gången jag läser vid universitetet. Dock är jag van vid att få utskickat någon sorts information gällande utbildningen. Och som ovanstående påpekar, så får samtliga teknologstudenter jag känner, hem ett brev med info om allt från nollning till kurslitteratur och tider.

Allvarligt nu, hur är det tänkt att man ska känna till att nollningen börjar kvällen före uppropet med en fika för att lära känna varandra? Enda skälet till att jag känner till det är att jag googlat runt varje dag efter info och stötte på en blogg där bloggaren nämnde detta i förbifarten.
Gäst

Re: Får man inte hem något utskick?

Inlägg av Gäst »

Jag tror att du kan vara helt lugn. Har mycket svårt att tro att universitetet struntar i att skicka hem information. Ändra som brev eller på mailen.
nissepelle
Inlägg: 19
Blev medlem: 06 aug 2013, 14:11

Re: Får man inte hem något utskick?

Inlägg av nissepelle »

Fick höra från kåren idag att det skulle skickas ut information senare i veckan. :)
Gäst

Re: Får man inte hem något utskick?

Inlägg av Gäst »

Det finns information på universitetets hemsida om upprop, schema och även om mingelkvällen. :glad:

http://www.umu.se/utbildning/program-ku ... C3%84K&t=p
Låst