Antagning urval 2 BF-kvoten

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Wolthura

Antagning urval 2 BF-kvoten

Inlägg av Wolthura »

Hej!

Jag jag hade otur på HP där 2 poäng ströks från min verbala del vilket resulterade i att jag damp ner i snitt, så nu när antagningen för läkarprogrammet är klart för andra omgången ligger jag som bäst på 6:e reservplats i Örebro, i BF eller B4 kvoten som den också har kallats. Vad tror ni om mina chanser? Intresserad av vad andra i samma kvot har för erfarenheter eller om någon annan där ute också är reservplacerad i den kvoten! Ligger ca 10-12 på de andra universiteten. I våras då mitt HP var sämre än nu låg jag 11:e reserv efter andra urvalet, och 9:e reserven (med samma HP-resultat som jag, läs bortlottad) kom in. Detta verkar vara en tillfällighet, men man slutar aldrig hoppas!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagning urval 2 BF-kvoten

Inlägg av Nils »

Tyvärr verkar den vara minimal, Örebros läkarprogram har hittills aldrig behövt ta till reservintag i BF-kvoten...

De andra läkarprogrammen behöver ibland använda reservintag men hittills har det inte gått över reservnummer #9. Det är naturligtvis möjligt att nya rekord slås denna gång men oddsen verkar inte vara på din sida.

Bättre lycka nästa gång, med både hp-prov och antagning! :glad:

http://läkarstudent.se/antagning.html#bf
Wolthura

Re: Antagning urval 2 BF-kvoten

Inlägg av Wolthura »

Nej, det verkar onekligen vara på gränsen, minst sagt. Ser fram emot VT14 antagningen, och skall plugga ytterligare några månader till nästa HP. Tack för svar dock.
Låst