Kommer jag in?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
BeatriceBergdahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 jul 2013, 16:04

Kommer jag in?

Inlägg av BeatriceBergdahl »

Nu efter urval 2 är jag reserv nr 6 i B2 gruppen i Göteborg.
Vad tror ni, kommer jag in?

Tacksam för hjälp!
Gäst

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Gäst »

Lånar tråden lite, reserv 19 efter urval 2 till KI med 58 platser. Verkar som att hela överintaget har försvunnit + 19 reserver.. Senaste 3 höstterminerna har legat på 18, 24 och 21. Finns det något som visar på att det skulle vara lägre i år mån tro?
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Wiiizzy »

BeatriceBergdahl skrev:Nu efter urval 2 är jag reserv nr 6 i B2 gruppen i Göteborg.
Vad tror ni, kommer jag in?
Det är ju lite olika från år till år förstås, men förra hösten kom reserv #15 in i HP-urskiljningskvoten och #17 i lottkvoten. Detta talar ju självklart till din fördel, men det var ju bara ett tillfälle och det finns självklart ingen garanti att det upprepas. Statistik för reservantagningen HT11 och HT10 saknas, vilket gör det lite svårare att ge mer tillförlitlig prognos. För mer statistik se: Statistik för B2

Sammantaget tycker jag dock att det ser ljust ut :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Nils »

Gäst skrev:Lånar tråden lite, reserv 19 efter urval 2 till KI med 58 platser. Verkar som att hela överintaget har försvunnit + 19 reserver.. Senaste 3 höstterminerna har legat på 18, 24 och 21. Finns det något som visar på att det skulle vara lägre i år mån tro?
Jag känner inte till någon stark omständighet i detta fallet.
BeatriceBergdahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 jul 2013, 16:04

Re: Kommer jag in?

Inlägg av BeatriceBergdahl »

Vill gärna veta vad Nils tror om min chans.
Kan jag säga upp mig från jobbet?
Gäst

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Gäst »

BeatriceBergdahl skrev:Nu efter urval 2 är jag reserv nr 6 i B2 gruppen i Göteborg.
Vad tror ni, kommer jag in?

Tacksam för hjälp!
är du reserv 6 i B2/HP kvoten eller i B2 kvoten? vad har du för reservnummer i den kvoten du inte är reserv 6 i?
Om du läser runt lite här på forumet så ser du att man kan finna typ 4-5 personer som har en bra reservplacering i B2 kvoterna i GU, som verkligen vill bli antagna i just GU, och dom kommer inte tacka nej, och detta är enbart personerna här på forumet, tänk de andra som inte brukar hänga på detta forum. Dessutom börjar GUs reservantagning 1 vecka tidigare än d övriga skolorna, vilket gör d ännu mer svårare att bli antagen i GU. Hade nog inte sagt upp mig om jag var du, om du nu inte vill sluta av andra skäll:)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Kommer jag in?

Inlägg av Nils »

#6 i BII för Göteborg bör ha rätt goda odds men, som alltid, kan oväntade saker hända.
Låst