Rådvill efter urval 2

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Safari

Re: Rådvill efter urval 2

Inlägg av Safari »

Antalet antagna i Ørebro ær 87 enligt uhr: http://statistik.vhs.se/. Det innebær væl då att 5 personer har tackat nej om det ær 82 st kvar. Står som reserv 1 i Ørebro i B2, det ær liksom mitt sistahandsalternativ, kommer mest sannolikt tacka nej om/nær jag blir uppringd. :glad:
Crayon
Inlägg: 59
Blev medlem: 31 jan 2013, 14:51

Re: Rådvill efter urval 2

Inlägg av Crayon »

nissepelle: Angående nollningen som jag såg att du frågade om så börjar den vanligen efter uppropet.

Mys: Antagligen är de försiktiga med överintagen för att inte riskera ta in för många. Du har nog fortfarande god chans (många antagna i Örebro är reserver på andra platser), men garantier kan ingen ge. Lycka till!
Wolthura

Re: Rådvill efter urval 2

Inlägg av Wolthura »

Jag skulle planerat boende för Umeå, och satsat på det. Ringer Örebro får du väl göra samma sak en gång till och säga nej till Umeå, du kan ju alltid säga nej efter registreringen (för universiteten kollar väl inte registrerade nya studenter sinsemellan vid reservantagningen?. Du behöver ju inte flytta alla saker direkt till Umeå :glad: .
nissepelle
Inlägg: 19
Blev medlem: 06 aug 2013, 14:11

Re: Rådvill efter urval 2

Inlägg av nissepelle »

Fast då sitter jag ju på en studentlya som jag inte kommer använda, med uppsägningstid och skit. :/ Blir dyrt!

Angående nollningen, ifall jag blir antagen till Örebro efter terminstarten där, så lär jag väl missa en hel del av nollningen? Kanske hela? Vet inte hur lång den är. Tror ni att man hamnar utanför i klassen då? Rätt orolig för det..
Per

Re: Rådvill efter urval 2

Inlägg av Per »

Du hinner ta igen det under den första terminen - och det är ju också inte heller alla som deltar i nollningen till att börja med.
nissepelle
Inlägg: 19
Blev medlem: 06 aug 2013, 14:11

Re: Rådvill efter urval 2

Inlägg av nissepelle »

Är det alltid så att nollningen börjar efter uppropet? Eller börjar den innan? Varför har jag inte fått något, typ, informationsbrev eller så?
forczen

Re: Rådvill efter urval 2

Inlägg av forczen »

Örebro's introduktion börjar några dagar innan terminstart och pågår några veckor till 18 september så det finns gott om tid! Eftersom arbetet sker i basgrupper så brukar man även umgås mycket med varandra och äta tillsammans så det är lätt att komma in i gruppen :) Att hitta nya vänner brukar vara det minsta problemet man har :P
nissepelle
Inlägg: 19
Blev medlem: 06 aug 2013, 14:11

Re: Rådvill efter urval 2

Inlägg av nissepelle »

Pratade med studievägledare på örebros universitet nu och damen där sa att de har ett överintag på 22 personer. 87 personer är antagna, och vid terminsstart finns det 65 platser. Men att det än så länge är 4 personer som tackat nej. Förra terminen tog man in 11 reserver, terminen innan dess tog man in 29.
Låst