Reservantagning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Johan94

Reservantagning

Inlägg av Johan94 »

Hej! Jag undrar när resultatet av reserantagning efter urval 2 publiceras :) våre tacksam för ett svar från administratören sm har hand om dessa siffror. :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reservantagning

Inlägg av Nils »

Jag brukar vänta ungefär en månad efter terminsstarten innan jag kontaktar lärosätena, så att de ska ha hunnit avsluta reservintaget och sammanställa statistiken.
Backworldsman
Inlägg: 76
Blev medlem: 26 jul 2013, 02:31

Re: Reservantagning

Inlägg av Backworldsman »

Bara av nyfikenhet, hur länge efter terminsstarten brukar reservintaget fortsätta? Två veckor, tre veckor?

Eller med andra ord, när borde man ge upp om man hoppas att kallas in som reserv till en utbildning?
Per

Re: Reservantagning

Inlägg av Per »

Tror det är 3 veckor, kanske mindre. Beror nog på lärosätet också.
Safari

Re: Reservantagning

Inlägg av Safari »

Hej,

Vet någon nær de tidigast børjar ringa in folk?
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Reservantagning

Inlägg av Wiiizzy »

Vet inte riktigt, men har för mig att det ibland är väldigt tidigt. Teoretiskt sett borde det kunna vara strax efter urval 2. En förutsättning är då dels att antagna ringer in och avsäger sig sin plats. En annan är att de som jobbar med reservantagningen inte har semester. Å andra sidan så kan de välja att vänta någon vecka om de känner för det.
Det är nog lite olika på de olika lärosätena. Bäst svar får man om man kontaktar det enskilda lärosätet. Om någon här gör det eller har gjort det så kan ju den lägga svaret här. :glad:
Låst