Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Mina chanser?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.

12 aug 2013, 10:15

För dem som är intresserade pratade jag just med en handläggare på KI. Hon sade att de börjar ringa in reserver den 29/8. De hade också gjort ett stort överintag så det kommer eventuellt inte att röra sig lika mycket i höst om andra år.
Flipp

12 aug 2013, 10:52

Frågade du om dina chanser och vad sa hon då?
Gäst

12 aug 2013, 12:11

@ Flipp

KI tog in 5 fler HT13 vs HT12, Lund tog in 5 færre HT13 vs HT12. Båda lærosæten har ett mindre antal reserver efter urval 2 HT13 vs HT12. Min tanke ær att det kommer røra sig minst lika mycket som førra året iom. utøkningen på 40 platser i landet. Vill man in på KI så ær væl chanserna før antagning dær något mindre iom. øverintaget denna høsten. My 2 cents.
Safari

12 aug 2013, 13:59

Gäst skrev:Frågade du om dina chanser och vad sa hon då?

Ja, givetvis :lurig:
Hon sa att hon inte kunde svara på det... Men hon avslutade samtalet med att säga att i HP-gruppen (där jag är fjärdereserv) rör det sig mest. Hennes tonfall antydde att jag har mycket goda chanser, även om hon inte ville säga det rakt ut :flinar:

Safari skrev:@ Flipp

KI tog in 5 fler HT13 vs HT12, Lund tog in 5 færre HT13 vs HT12. Båda lærosæten har ett mindre antal reserver efter urval 2 HT13 vs HT12. Min tanke ær att det kommer røra sig minst lika mycket som førra året iom. utøkningen på 40 platser i landet. Vill man in på KI så ær væl chanserna før antagning dær något mindre iom. øverintaget denna høsten. My 2 cents.

Mycket möjligt. Jag har inte så bra koll på statistiken så jag kan varken säga bu eller bä :cool:
Flipp

12 aug 2013, 20:40

Hela överintaget verkar vara borta nu i urval 2, så det är ingenting som borde påverka hur mycket det kommer att röra sig nu i urval 2 bland reserverna.
Skallfraktur