Första antagningsrundan HT 2013 BII

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Gäst

Re: första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Gäst »

ribospentos skrev:Vad tror ni om chanserna att komma in på GU?

BII reserv #12.
BII/HP #18
Tror dina chanser i BII kvoten är bra, tror du kommer in på reservantagningen, vad har du i HP resultat?
ribospentos
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 okt 2012, 12:20

Re: första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av ribospentos »

Har 1,25 i HP och 22,50 i metitvärde
Rasmus

Re: första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Rasmus »

Okej Anonym!

Då verkar det ligga på ungefär samma som tidigare. Skriv gärna här om du blivit antagen, skulle vara intressant att veta. Tack så mycket, för mig blir det dock basåret först. Antagen där iaf... :)
JhonelP
Inlägg: 21
Blev medlem: 09 apr 2012, 23:02

Re: första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av JhonelP »

Hello, fick nys om att #3 reserv i UU hade 22.5(BI) utan HP vilket tyder på att HP-urskiljning sjunkit!
Emil l

Re: första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Emil l »

22,5+1,3hp förste reserv på Linköping, antagen i Örebro
greta

Re: första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av greta »

Ligger på reservplats #18 i Lund Bll, nu efter urval 1... bara 13 antagna i denna grupp, är jag helt körd eller någon som vet?!
Jag har 22,50 och 1,2 i hp så om man kollar på de tre senaste antagningarna borde jag ju komma in, men känns ändå helt omöjligt med reservplats #18?! Har det höjts extremt vad gäller just Lund nu inför ht13?

(kan tilläggas att jag kommit in i Örebro, är reserv #3 i GU och #8 i Linköping; Bll-kvoten vad gäller alla ställena)
Gäst

Re: första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Gäst »

greta skrev:Ligger på reservplats #18 i Lund Bll, nu efter urval 1... bara 13 antagna i denna grupp, är jag helt körd eller någon som vet?!
Jag har 22,50 och 1,2 i hp så om man kollar på de tre senaste antagningarna borde jag ju komma in, men känns ändå helt omöjligt med reservplats #18?! Har det höjts extremt vad gäller just Lund nu inför ht13?

(kan tilläggas att jag kommit in i Örebro, är reserv #3 i GU och #8 i Linköping; Bll-kvoten vad gäller alla ställena)
Det verkar som att "det" höjts i B2 kvoten på alla lärosäten, men om du tittar på HT12 så var det lägsta antagen poäng 22.5/1.6 efter urval 1 vid Lund, så jag tycker du har en stor chans fortfarande :glad:....BTW är du reserv 3 i B2 eller B2/HP i GU?
greta

Re: första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av greta »

Tack Gäst!

På GU är jag reserv #3 i Bll, i Bll/HP ligger jag på #19 plats!

Alltså ja, enligt statistiken fr ht12 ser det ju inte helt åt helvete kört ut, men trodde jag skulle få bättre reservplacering efter urval 1 ändå... man får väl bara hoppas och be till gudarna att det finns en chans i Lund ändå... :perplex: :ledsen:

Tar de in fler personer i urval 2 eller, för de har antagits fler personer än 13 st i Bll de senaste ht-antagningarna?!
house

Re: första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av house »

jag kom in i uppsala (mitt förstahandsval) med 22,5 + 1,6, vet inte om det ger er några ledtrådar eller så... LYCKAN ÄR DOCK TOTAL :flinar: :flinar: :flinar: :flinar: :flinar:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Nils »

Jeppe skrev:Hur goda är chanserna att komma in om man står som 2:a reserv i HP-gruppen i Uppsala?
Du blir antagen i urval 2.
fredrikl skrev:Har reservplats #12 i Lund och antagen i Umeå i HP-gruppen (1.8 hp) nu efter urval 1? Vad tror ni om mina chanser att komma in i Lund?
Du blir med största sannolikhet antagen.
Safari skrev:Hej,

Jag søkte med 1,6 Hp och 22,42 i BII. Ær 31 reserv i Lund, 39 i Gbg, 23 i Lkpg, 8 i Ørebro, 11 i Umeå, 54 på Karolinska, 42 i Uppsala.
Har jag någon chans på Lund, det var 13 antagna i urvalsgrupp BII i Urval 1. Tror ni att det kommer røra på sig så pass mycket att jag kommer in med reservnr 31? :glad:
Jag tror tyvärr inte det - men behåll ändå din reservplats, jag kan ju faktiskt ha fel om hur mycket det lär röra sig mellan urval 1 och urval 2...
Anonym skrev:Hej!

Jag söker i BII och är reservplats 5 på KI, där 12 har blivit antagna i den urvalsgruppen. Någon som känner till tidigare statistik och kan uttala sig om mina chanser?

Tack snälla på förhand! :)
Oddsen är inte helt omöjliga, så behåll din reservplacering, men var beredd på att du kan bli utan plats.
Emil l skrev:22,5+1,3hp förste reserv på Linköping, antagen i Örebro
Grattis till båda placeringarna! :glad:
house skrev:jag kom in i uppsala (mitt förstahandsval) med 22,5 + 1,6, vet inte om det ger er några ledtrådar eller så... LYCKAN ÄR DOCK TOTAL :flinar: :flinar: :flinar: :flinar: :flinar:
Grattis! :tummarupp:
Låst