Första antagningsrundan HT 2013 BII

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Peterbb

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Peterbb »

Reservplats 38 på KI i HP gruppen... det är kört antar jag?
ribospentos
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 okt 2012, 12:20

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av ribospentos »

Nils vad tror du om chanserna att komma in på GU med reserv #12 i BII och #18 i BII/HP?

Tror du det kan gå vägen?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Nils »

Peterbb skrev:Reservplats 38 på KI i HP gruppen... det är kört antar jag?
Det beror på hur mycket det rör sig mellan urval 1 och 2. Får du ett reservnummer under #20 i urval 2 så har du en realistisk chans till antagning, enligt tidigare statistik...
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Nils »

ribospentos skrev:Nils vad tror du om chanserna att komma in på GU med reserv #12 i BII och #18 i BII/HP?

Tror du det kan gå vägen?
Det kan gå vägen. :)
Grifoni
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 aug 2012, 19:19

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Grifoni »

Jag kom in i KI med 22.5 + 1.7HP. Kan vara till hjälp.
Safari

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Safari »

Tack för svaren! För er som kom in, lycka till!

Nils vad tror du om Linköping reserv #23 i B2, kan jag hoppas =) ? Sökte med 22,42+1,6. Tror du Göteborg och Linköping kommer gå under maxbetyg i B2-kvoten i likhet med antagningen HT12? :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Nils »

Det ser bra ut i Linköping... inte 100 % säkert men definitivt möjligt.

Utifrån ditt reservnummer och ditt betyg så skulle jag gissa att åtminstone Linköping går ner dit.
För att göra en bra gissning om Göteborg skulle jag behöva deras hp-urskiljningsvärde - eller reservnumret hos någon som ligger just under maxbetyg. *hint hint*
Safari

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Safari »

Hehe, mitt reservnummer i Göteborg är 39, både i B2/HP och B2. Vad tror du om chanserna där då =).
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Nils »

Jag skulle nog luta åt att BII i Göteborg inte sjunker nedanför 22,50 i sådana fall - men det beror också helt på hur mycket det rör sig mellan urval 1 och urval 2, vilket jag inte vet...
:neutral:
Safari

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Safari »

Hej Nils,

Ja precis, jag blev också konfunderad øver det høga reservnr. men man kan ju se att det har skett en sænkning jæmført med HT12 i Linkøping B2 då 1a reserv i B2 har 1,3+22,5 och i Umeå har ju 3e reserv inget HP resultat, i Ørebro har det också skett en sænkning. Men jag har inget att jæmføra med vad gæller Lund eller Gøteborg då jag inte har fått tag på någon info om hur mycket det rør sig mellan Urval 1 och 2. Men eftersom jag ær reserv 39 i gbg i båda kvoterna och det ær 6 antagna och om vi antar att det inte finns någon annan med bættre HPresultat och 22,42 så har ju antalet med maxbetyg minskat från HT12:s 54 st till 38+6=42 st. Nu tror jag inte att det kommer gå under maxbetyg i urval 2, men att det kanske sker under reservantagningen, jag hoppas på det iaf.
I lund B2 ær det 13 antagna + 30 reserver føre mig, 43 st med maxbetyg. I Uppsala har jag reservnr 42 och på Karolinska 54. Kan ju vara utav værde før dig Nils att veta om dessa reservnr. =) Ber om ursækt før norska/danska bokstæverna, ær utomlands før tillfællet. :glad:
Låst