Första antagningsrundan HT 2013 BII

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Skallfraktur

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Skallfraktur »

Verkar som att HP-kvoten till KI rörde på sig väldigt mycket mellan urval 1 och 2 i år. 38e reserv med 70 antagna i kvoten vid urval 1 till 19e reserv med 58 antagna i urval 2, så hela överintaget verkar vara borta också. Vad tror ni om mina chanser? Förra året kom 21a reserv in, året innan det kom 24e reserv in, 18e reserv kom in 2010. Finns det något som talar för att det skulle vara färre reserver som tas in i år?
Safari

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Safari »

Tack Nils. :tummarupp: Får bara hålla tummarna. I feel lucky haha.
Safari

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Safari »

@ RibosPentos

Hej, Har du hunnit bli uppringd från GU ? Är antagen i Linköping men vill helst till Göteborg, står som reserv 12 i båda B2-kvoterna. :glad:
ribospentos
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 okt 2012, 12:20

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av ribospentos »

@ RibosPentos

Hej, Har du hunnit bli uppringd från GU ? Är antagen i Linköping men vill helst till Göteborg, står som reserv 12 i båda B2-kvoterna.
Hej!
Nej jag har inte blivit uppringd av GU än. Blev dock uppringd av Uppsala Universitet igår, stod som reserv #5 i BII, och tackade ja. Hoppas dock fortfarande på att bli uppringd av GU. Tror det kommer röra lite på sig efter uppropet den 26:e, men man vet ju aldrig! Hoppas kan man ju alltid göra :flinar:
Safari

Re: Första antagningsrundan HT 2013 BII

Inlägg av Safari »

Ja okej. Uppsala är ju högre rankat än GU internationellt, har prioriterat Lund som 1a men hoppas fortfarande på GU, annars verkar det som att det blir minst en termin i linköping för mig. Good luck med studierna, kanske ses på GU!
Låst