Antagningsstatistik HT13

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
elbarto

Antagningsstatistik HT13

Inlägg av elbarto »

Antar att det är fler än jag som tycker det ska bli kul att se statistiken för våren. Första antagningsbeskedet kommer ju imorn. Betyder det att det kommer statistik imorn med? Eller nästa vecka, kanske?
elbarto

Re: Antagningsstatistik HT13

Inlägg av elbarto »

Oj! Jag menade såklart inför hösten inte våren :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagningsstatistik HT13

Inlägg av Nils »

Jag vet inte hur snabbt jag kan få hp-urskiljningar och antagningsandelar men förhoppningsvis finns resten tillgängligt före helgen, t.ex. via UHR...
elbarto

Re: Antagningsstatistik HT13

Inlägg av elbarto »

Härligt! Tack :) Hp-urskiljningen tar väl någon/ett par veckor då.. chansar jag på alltså..
elbarto

Re: Antagningsstatistik HT13

Inlägg av elbarto »

Nu ligger statistiken uppe på uhr! Verkar inte ha blivit någon chockhöjning som jag var oroad över (pga det höga söktrycket). Har inte hunnit gå igenom siffrorna kvot för kvot, men jämför man hp-gruppen mot HT12 verkar gränsen tom ligga lägre i år (i första omgången). Det har ju tidigare diskuterats här på forumet att färre verkar skriva 1.5-2.0 sedan det nya hp infördes. Så det kan ju vara en effekt av det. Isf, borde väl det framgå vid jämförelse med gränserna för de andra kvoterna (vilket jag inte hunnit kolla på).

Nu väntar vi med spänning på Hp-urskiljningen!
elbarto

Re: Antagningsstatistik HT13

Inlägg av elbarto »

Wow! Även BI ligger aningen lägre i år än HT12! Grymt. Då tror jag på en allmän sänkning även för denna termin (inte jämfört med vt såklart)! När Hp-urskiljningen för BII och BF kommer ska ni nog se att även dem ligger i fas med eller något under HT12. Det är i varje fall min prognos. Härligt :)
Låst