Antagningsgräns PIL HT13

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Gäst

Antagningsgräns PIL HT13

Inlägg av Gäst »

Hej!

Resultatet från PIL ligger nu uppe på antagningen.se. Jag precis som många andra undrar nog nu vilka antagningsgränser som kommer råda för antagning fom HT13 genom PIL. Går det att gissa kvalificerat i nuläget? Tror vi i sådant fall att alla med poäng över 50 borde bli antagna?

De flesta av oss fick nog 55. Hur säker är man med den siffran?

Tack i förhand!
Walliee

Re: Antagningsgräns PIL HT13

Inlägg av Walliee »

Hej!

Jag undrar även jag lite över detta, jag fick 70 av 70, men jag känner mig fortfarande inte helt lugn. När i nästa vecka kommer de slutgiltiga beskedet, är det fredag?
Gäst

Re: Antagningsgräns PIL HT13

Inlägg av Gäst »

Jag fick 100 av 70 fortfarande sjukt orolig blir på gränsen asså
house

Re: Antagningsgräns PIL HT13

Inlägg av house »

haha Gäst. hahaha det var fan kul
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagningsgräns PIL HT13

Inlägg av Nils »

Walliee skrev:jag fick 70 av 70, men jag känner mig fortfarande inte helt lugn
:perplex:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagningsgräns PIL HT13

Inlägg av Nils »

Gäst skrev:Hej!

Resultatet från PIL ligger nu uppe på antagningen.se. Jag precis som många andra undrar nog nu vilka antagningsgränser som kommer råda för antagning fom HT13 genom PIL. Går det att gissa kvalificerat i nuläget? Tror vi i sådant fall att alla med poäng över 50 borde bli antagna?

De flesta av oss fick nog 55. Hur säker är man med den siffran?

Tack i förhand!
Gränsen har aldrig gått över 50 men det kan ju i teorin hända att den stiger denna gång. Skulle det hända så är 55 nog ändå nästan säker antagning ändå - men jag skulle gissa att det inte ens händer till att börja med. Gränsen bör gå vid 50 även denna gång.
Walliee

Re: Antagningsgräns PIL HT13

Inlägg av Walliee »

Jag hade otroligt nog inte koll på någon statistik över vilka värden som krävts tidigare för antagning och inser nu när jag kollat upp statistiken att min kommentar bara framstod arrogant. Ber om ursäkt. Känner mig rätt trygg nu. Lycka till med antagningen!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagningsgräns PIL HT13

Inlägg av Nils »

Walliee skrev:Jag hade otroligt nog inte koll på någon statistik över vilka värden som krävts tidigare för antagning och inser nu när jag kollat upp statistiken att min kommentar bara framstod arrogant. Ber om ursäkt. Känner mig rätt trygg nu. Lycka till med antagningen!
Jag tolkade ditt förra inlägg som överdriven ängslighet, snarare än arrogans. :)
Låst