HT 13

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Gast

HT 13

Inlägg av Gast »

Hej läkarstudent.se!
Jag tar studenten 2013 och vill mer än allt påbörja mina läkarstudier direkt efter sommaren. Då jag tyvärr har VG i en 100p kurs kommer mitt snitt vara 22,3. Jag undrar därför hur mina möjligheter till att bli antagen till läkarlinjen ser ut HT13 med 22,3 och HP 1.5, med tanke på utökningen av platser.

MvH :kyss:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: HT13

Inlägg av Nils »

Hej pussmun!

Om du inte behöver komplettera den särskilda behörigheten så är dina chanser för antagning i BI-kvoten mycket, mycket goda: http://läkarstudent.se/antagning.html#bi
drwill
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 nov 2012, 14:25

Re: HT13

Inlägg av drwill »

Tack Nils! Ger dig en pussmun till för det snabba svaret! :kyss:
Hur tror du att min chans ser ut för Uppsala? Hade inte kommit in där de senaste åren men snittet sjunker ju...
Behöver för övrigt inte komplettera ;)

MvH
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: HT13

Inlägg av Nils »

22.30 hade räckt redan i urval 1 inför de två senaste vårterminerna, så jag skulle gissa att det gör det även denna gång.
Drwilll

Re: HT13

Inlägg av Drwilll »

Jag syftar inte på vårterminen, utan HT13 :)
GUEST

Re: HT13

Inlägg av GUEST »

Om man kollar på statistiken från antagning HT2012 så bör du bli antagen (urval 1,2 samt reservantagning efter urval 2) i minst 5 lärosäte ( KI och uppsala har högre antagningskrav)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: HT13

Inlägg av Nils »

Drwilll skrev:Jag syftar inte på vårterminen, utan HT13 :)
D'oh! Jag måste sluta besvara antagningsfrågor efter midnatt... :skam:
Drwilll

Re: HT13

Inlägg av Drwilll »

hmmm... ingen som vågar gissa på om jag blir antagen eller inte till Uppsala med mitt betygssnitt? Funderar på om snittet kan sjunka tillräckligt mycket för att jag skall ha en chans.

Annars, vilket lärosäte är mest lämpligt då man skall byta till Uppsala efter termin 1?

MvH :kyss:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: HT13

Inlägg av Nils »

Just nu känns det som att det är mycket osäkert om 22.30 kommer att räcka i Uppsala HT13. Ifall gränserna sjunker tydligt nu inför VT13 så blir chanserna bättre.
Låst