När ska man få välkomstmailet?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
guest

När ska man få välkomstmailet?

Inlägg av guest »

Hej !

Jag har blivit antagen i GU efter andra urvalet, men jag har ännu inte fått välkomstmailet. Jag undrar när man får det?
Jag fick nämligen mitt välkomstmail från Lund redan dagen efter första urvalet då jag blev antagen där.

Jag läste någonstans om registrering i den skola där man blivit antagen, är det något man måste göra?

tack på förhand
Anka
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 dec 2012, 18:11

Re: när ska man få välkomstmailet?

Inlägg av Anka »

Jag undrar exakt samma sak! Har inte heller hört något från GU och börjar bli nervös.
Gäst

Re: när ska man få välkomstmailet?

Inlägg av Gäst »

Lugna ner er, antagen betyder antagen.
De har säkert bara vinterledigt.
:)
Guesst

Re: när ska man få välkomstmailet?

Inlägg av Guesst »

Jag vet inte hur det funkar på vårterminen men under höst så brukar
GU skicka ett stort kuvert till hemadressen, vilket är
välkomstbrev, info om allt: upprop, studentkår, nollning, schema osv.

Brevet får man hemskickat ca 10 dagar innan man börjar...

Så vänta :) Förresten så är det officiellt lov tills den 7 jan, så lite får du vänta oavsett.
guest

Re: när ska man få välkomstmailet?

Inlägg av guest »

tack för alla lugnande svar !

Men när är terminsstart då? det står 14/1 på GUs hemsida.

Stämmer det?
Martion
Inlägg: 21
Blev medlem: 03 dec 2012, 23:02

Re: När ska man få välkomstmailet?

Inlägg av Martion »

Kan maila det mail jag fick från GU till dig om du vill. 14/1 stämmer bra.
GU13

Re: När ska man få välkomstmailet?

Inlägg av GU13 »

Hej Martion.

Du skulle skicka för några dagar sen. Jag fick den här adressen av dig: Mrhagavall@hotmail.com. Jag har skickat dig mail men fick ej något svar.
Anka
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 dec 2012, 18:11

Re: När ska man få välkomstmailet?

Inlägg av Anka »

Varför börjar GU 14/1 när andra börjar 21/1?! Vad händer om man inte kan närvara? Räcker det med att ringa eller maila och säga att man vill ha platsen men får förhinder eller vad händer??

jätteviktigt med svar..
Martion
Inlägg: 21
Blev medlem: 03 dec 2012, 23:02

Re: När ska man få välkomstmailet?

Inlägg av Martion »

Konstigt. Fick inget mail. Ska kika skräpposten.
Martion
Inlägg: 21
Blev medlem: 03 dec 2012, 23:02

Re: När ska man få välkomstmailet?

Inlägg av Martion »

Kopierat ur mailet från GU

Välkommen till upprop på Läkarprogrammet och kursen Introduktion och Tidig Yrkeskontakt A, 3 hp
Datum: 14 januari 2013
Tid: 8:00
Plats: Sal Björn Folkow, Medicinaregatan 9 (se bifogad karta)
Uppropet är obligatoriskt och du förlorar din plats på programmet om du inte är närvarande. Frånvaro måste beviljas av programadministratören, frånvaro anmäls via e-post: lakarprogrammet@sahlgrenska.gu.se. Reservantagning påbörjas direkt efter uppropet.
För information om programmets innehåll se: www.gul.gu.se (GUL- Göteborgs universitets lärplattform)
Om du tidigare har läst kurser på annan högskola/universitet i Sverige eller utomlands kan du ansöka om att få tillgodoräkna dig dessa studier. Ansökan ska vara inkommen senast 16 januari 2013. Se bifogad blankett. Efter handläggning av ansökan meddelas besked om tillgodoräknande kan beviljas eller ej.
Tänk på att du inte kan anmäla studieuppehåll från läkarprogrammet under termin 1. Du kan tidigast ta ett studieuppehåll från och med termin 2. Om du vill begära anstånd med programstarten kontakta antagningsenheten vid Göteborgs universitet för din ansökan om anstånd (031-786 1855 måndag-torsdag 9-11). Om du får anstånd beviljat måste du meddela det till lakarprogrammet@sahlgrenska.gu.se
Välkommen till läkarprogrammet vid Sahlgrenska akademin! Med vänlig hälsning
Isabell Lundberg
Programadministration för läkarprogrammet, Sahlgrenska akademins kansli
Bilagor: Schema, karta, välkomstbrev från Dekanus, studieinformation, blankett
Låst