Inringd som reserv?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Inringd som reserv?

Inlägg av AMB »

Hur stor är chansen att komma in på det viset nu efter andra urvalet? före terminstart? efter?
Vad händer om man nu mot all förmodan missar samtalet, går platsen vidare till nästa då?
Via HPSU valet i Linköping rör de ju aldrig på sig mellan urvalen.... så där är väl chansen obefintlig att bli inringd?
Gäst

Re: Inringd som reserv?

Inlägg av Gäst »

Jag undrar också lite om det här om reservantagningen, är 4e reserv till Lund, undrar mest om det finns någon sannolikhet att komma in innan terminen drar igång?
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Inringd som reserv?

Inlägg av Nyberg89 »

Reserver har blivit antagna via HPSU vid hälften av gångerna, så visst är det sannolikt att det kan hända.

Reservplatser kan dröja, information om det finns på antagning.se
SofieM

Re: Inringd som reserv?

Inlägg av SofieM »

Jag är 1:a reserv i HP-gruppen i Lund, får se hur det går! Hur skiljer de reserverna från olika grupper åt? Finns ju mer än en 1:a reserv liksom :)
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Inringd som reserv?

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Ska man vänta efter uppropet för att bli uppringd? Eller är det möjligt att man blir uppringd innan uppropet?
Mustafa Al-Attar
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Inringd som reserv?

Inlägg av AMB »

Nyberg: menar du efter andra urvalet? hur kan man hitta info o statestik o det?
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Inringd som reserv?

Inlägg av Wiiizzy »

AMB skrev:menar du efter andra urvalet? hur kan man hitta info o statestik o det?
Här: HPSU
lakaree

Re: Inringd som reserv?

Inlägg av lakaree »

Är också nyfiken på när reserverna börjar ringas in. Dröjer det till uppropet (vilket i Lund inträffar ganska sent..) eller tidigare?
AnnaPanna

Re: Inringd som reserv?

Inlägg av AnnaPanna »

Någon som har hört mer info om reservantagningen till KI? Som när de börjar ringa och hur många?
Krogshede
Inlägg: 26
Blev medlem: 23 feb 2012, 19:13

Re: Inringd som reserv?

Inlägg av Krogshede »

Någon som har hört mer info om reservantagningen till KI? Som när de börjar ringa och hur många?
Talade med antagningsgruppen igår med anledning av att det kanske kunde vara problem med mina kontaktuppgifter och passade på att fråga om inringningen och de sa att det skulle kollas med tillgodoräknanden osv så tidigast en vecka innan kursstart skulle de börja.

Kan förövrigt säga att jag gillar KI:s hantering bättre än UU:s och LU:s. Jag var tvungen att ändra mina kontaktuppgifter och jag vill vara helt säker på att universiteten har mina korrekta uppgifter så jag har ringt runt, Karolinska tog det en minut att kolla, Uppsala har jag fått nr att ringa där det inte är någon innan måndag och i Lund blev jag kopplad till knappval som inte gick att välja att tala med en människa. Får bli nya försök på måndag.
Läkarstudent
Låst