Något nytt som kan påverka urval 2?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
GU13

Något nytt som kan påverka urval 2?

Inlägg av GU13 »

Hej Nils

Jag undrar om du har fått veta något nytt eller letat fram extra material som tros påverka eventuella antagningar i urval 2? Jag är själv intresserad av GU och BII och BII/kvoten. Har oddsen för låga reservnummer förbättrats eller försämrats?

Gott nytt år !!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Något nytt som kan påverka urval 2?

Inlägg av Nils »

Hej GU13!

Nej, ingenting som förändrar någonting jämfört med tidigare antagningar via BII till GU.

Gott nytt år och lycka till i antagningen! :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Något nytt som kan påverka urval 2?

Inlägg av Nils »

Dessa inlägg har flyttats till en ny, egen tråd:
http://läkarstudent.se/forum/viewtopic.php?t=2630
Spock skrev:En sak som talar till fördel för alla oss som läst enligt det gamla betygssystemet (IG-MVG) - och har MVG i allt - är att i det nya betygsystemet (A-F) så är det betydligt svårare att uppnå högsta betyg. Man måste som jag har förstått det få betyget A i precis alla av kursens delmoment för att uppnå detta betyg. Det talar ju starkt för att betygssnittet i kompletteringskvoten på sikt kommer att sjunka. Om det inte blir betygsinflation, vilket var precis det som hände med vårt gamla betygssystem där MVG var tänkt att bli mycket svårt betyg att uppnå...
Nyberg89 skrev:Önskar att jag hade haft A-F under min skolgång. Är så glad över att de infört en ny skala, som sopar betygsinflationen under mattan. Alla kan inte få A och det är det som är meningen.
Låst