Chans med 1.8 på HP i Örebro?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.
Doctor_Doctor
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 maj 2012, 09:48

Chans med 1.8 på HP i Örebro?

Inlägg av Doctor_Doctor »

Lite duven i huvudet så här på morgonen men tycker att statistiken är mycket intressant, även fast jag inte förstår den helt ut. Ta exemplet Örebro Universitet, innebär HP 1.7 (29:e reserv) att en person som stod som 29:e reserv till en början på sitt HP resultat 1.7 var den sista som antogs. Med andra ord så hade samtliga som fick 1.8 på HP och var behöriga, en plats på utbildningen om de så önskade?

Har själv 1.8 på HP och sökte Örebro i första hand nu till hösten. Om det håller i sig från förra året borde jag alltså rimligtvis ha en hyfsat bra chans att komma in på utbildningen? Någon som vågar sig på en gissning i % bara för skojs skull? (mer för att jag ska veta om jag kan börja hoppas eller om jag ska lägga ner förhopnningarna om en plats nu till hösten)
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Statistik över reservantagningen inför höstterminen 2011

Inlägg av Nyberg89 »

Doctor_Doctor skrev:Lite duven i huvudet så här på morgonen men tycker att statistiken är mycket intressant, även fast jag inte förstår den helt ut. Ta exemplet Örebro Universitet, innebär HP 1.7 (29:e reserv) att en person som stod som 29:e reserv till en början på sitt HP resultat 1.7 var den sista som antogs. Med andra ord så hade samtliga som fick 1.8 på HP och var behöriga, en plats på utbildningen om de så önskade?

Har själv 1.8 på HP och sökte Örebro i första hand nu till hösten. Om det håller i sig från förra året borde jag alltså rimligtvis ha en hyfsat bra chans att komma in på utbildningen? Någon som vågar sig på en gissning i % bara för skojs skull? (mer för att jag ska veta om jag kan börja hoppas eller om jag ska lägga ner förhopnningarna om en plats nu till hösten)
Ja, om statistiken ser ut som den gjorde HT-11 har du en möjlig plats, inte bara som reserv i och med att du har 1,8.

Lycka till!
Gäst

Re: Statistik över reservantagningen inför höstterminen 2011

Inlägg av Gäst »

Doctor_Doctor skrev:Lite duven i huvudet så här på morgonen men tycker att statistiken är mycket intressant, även fast jag inte förstår den helt ut. Ta exemplet Örebro Universitet, innebär HP 1.7 (29:e reserv) att en person som stod som 29:e reserv till en början på sitt HP resultat 1.7 var den sista som antogs. Med andra ord så hade samtliga som fick 1.8 på HP och var behöriga, en plats på utbildningen om de så önskade?

Har själv 1.8 på HP och sökte Örebro i första hand nu till hösten. Om det håller i sig från förra året borde jag alltså rimligtvis ha en hyfsat bra chans att komma in på utbildningen? Någon som vågar sig på en gissning i % bara för skojs skull? (mer för att jag ska veta om jag kan börja hoppas eller om jag ska lägga ner förhopnningarna om en plats nu till hösten)
Är reservplats 29 i urval 1 eller urval 2?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Statistik över reservantagningen inför höstterminen 2011

Inlägg av empezar »

Gäst skrev:Är reservplats 29 i urval 1 eller urval 2?
Efter andra urvalet.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Gäst

Re: Statistik över reservantagningen inför höstterminen 2011

Inlägg av Gäst »

empezar skrev: Efter andra urvalet.
Tack! Då känns det surt med plats #33 inför HT12. :glad:

// Samma som ovan, ses VT13
Låst