Spela lotto?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.
Gammel
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 jul 2012, 13:27

Spela lotto?

Inlägg av Gammel »

OK!

Nu känner jag att jag fått det slutgiltiga svaret från KI. De kommer inte börja ringa in reserver före uppropet 28/8. Någon gång i slutet av nästa vecka var svaret.

Jag är antagen i Göteborg och det börjar 27/8, KI börjar veckan efter.
Det handlar nu om pengar(boende och resa) samt att jag har jobbat hela sommaren och skulle vara skönt med en vecka riktig semester före stöket börjar.

Så frågan är nu om jag vågar skippa Göteborg och vänta på reservplats på KI, jag ligger som reserv#1 i HP-kvoten men de har fortfarande överintag(många fler än tidigare år) och kan inte få några klara svar om hur många som till slut faktiskt kommer antas i HP-kvoten. De börjar behandla detta efter uppropet.

Vad skulle ni göra?
Doctor_Doctor
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 maj 2012, 09:48

Re: Spela lotto?

Inlägg av Doctor_Doctor »

Ja du...vad har du för alternativ om du tackar nej till Göteborg men INTE blir antagen vid KI? Jobb, andra studier, mm?

Bor du i närheten av Göteborg eller är du bosatt närmare KI?

Annars kan du ju alltid dra en "fuling" och sjukanmäla dig till uppropet vid Göteborg och vara "sjuk" första veckan, däremot så kanske inte det fungerar eftersom Göteborg börjar 27/8 och KI 3/9...
Cedric
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 dec 2011, 18:53

Re: Spela lotto?

Inlägg av Cedric »

Flytta till Göteborg. Det är ett säkert kort iom. att du är antagen.

Skulle du därefter drabbas av desperat längtan att plugga på KI kan du byta studieort.

Eller knega i ett halvår till & sök till KI's vårtermin om du inte ids krångla med det administrativa.
Gammel
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 jul 2012, 13:27

Re: Spela lotto?

Inlägg av Gammel »

Doctor_Doctor skrev: Bor du i närheten av Göteborg eller är du bosatt närmare KI?
Bor i Stockholm så skönt att slippa mecka med boende i Gbg.

Åkte iaf ner till Gbg och var där några dagar, hemma i Stockholm igen nu då KI ringde!

Så till er som väntar på svar från KI, överintaget iaf i HP kvoten är nu borta och reserver kommer kallas!
Låst