Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Chans att bli antagen som reserv?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.

15 aug 2012, 19:45

vrana skrev:
Jag har nummer 4 i hp kvoten. Studievägledaren frågade om jag skaffat lägenhet än. så det är betryggande. :D

Ja, det känns rätt givet att du som reserv 4 (av 52 antagna) blir antagen :) Lägg också till att det är högskoleprov-gruppen där folk inte verkar vara lika benägna att ta sin plats.

Får väl nästan gratta dig i förväg!
Jack

16 aug 2012, 07:54

Jack skrev:
empezar skrev:Det är efter andra urvalet. Många kan bli antagna till högre prioriterade alternativ eller antagna i en annan kvot till GU. Det går nog ganska snabbt upp i reservkön.

Ringde idag till GU och frågade lite saker. Tydligen visade det sig att endast 9 tackade nej VT2012 och bara 5 HT2011 i min urvalsgrupp. Var någonstans hittade du statistiken?'

Blir lite smått konfunderad av att så få verkar känna till statistikavdelningen på den här hemsidan.

http://xn--lkarstudent-l8a.se/antagning.html#bi-bii
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
empezar