Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Antagning Uppsala

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.

15 jul 2012, 12:39

Hej!

Jag undrar om det är någon som har koll på sannolikheten att bli antagen vid urval 2 i Uppsala (b1) om man efter urval 1 står som reserv 6? Jag är antagen i Lund (mitt andra val) men föredrar Uppsala och som jag förstått det kan jag tacka ja till både min reservplats i Uppsala och min plats i Lund och om jag efter urval 2 kommer in i Uppsala så stryks min plats i Lund, men kommer jag ej in i Uppsala så har jag min plats i Lund kvar. Stämmer detta?

Tacksam för svar :)
lakarlovisa
Läkare

15 jul 2012, 13:09

Mycket sannolikt.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
empezar

17 jul 2012, 19:45

lakarlovisa skrev:som jag förstått det kan jag tacka ja till både min reservplats i Uppsala och min plats i Lund och om jag efter urval 2 kommer in i Uppsala så stryks min plats i Lund, men kommer jag ej in i Uppsala så har jag min plats i Lund kvar. Stämmer detta? )

Ja.
Användarvisningsbild
Wiiizzy
Läkarstudent
Lund

18 jul 2012, 16:41

lakarlovisa skrev:Hej!

Jag undrar om det är någon som har koll på sannolikheten att bli antagen vid urval 2 i Uppsala (b1) om man efter urval 1 står som reserv 6? Jag är antagen i Lund (mitt andra val) men föredrar Uppsala och som jag förstått det kan jag tacka ja till både min reservplats i Uppsala och min plats i Lund och om jag efter urval 2 kommer in i Uppsala så stryks min plats i Lund, men kommer jag ej in i Uppsala så har jag min plats i Lund kvar. Stämmer detta?

Tacksam för svar :)

Jag är antagen i Uppsala (BI). Tackat nej, så du är en plats närmare målet. Jag gått flera terminer på en annan ort och tänkt byta till UU men nu blir det inte så.
Guest