HJÄLP TACK!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.
Gäst

HJÄLP TACK!

Inlägg av Gäst »

Hallå hallå!

Behöver verkligen er hjälp! Det är nämligen så här att i höst skall jag söka till läkarutbildningen (går sista året på NV-linjen) och KI är första handsvalet. I och med att jag bor i Sthlm. Men jag är inte riktigt hundra på ifall jag fixar alla MVG, utan det kanske råkar (hoppas verkligen ej!) bli ett VG i någon kurs..

Så inför antagningen (16 april) måste jag rangordna alla lärosäten. Har lagt in KI och därefter Uppsala, men vet inte riktigt om jag verklgen vil flytta till en annan stad. Så frågan är då kan man läsa någon kurs som man sedan kan tillgodoräkna sig på utbildningen? ifall jag väntar till vårterminen, vill inte enbart jobba utan det känns som slöseri med tid...
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: HJÄLP TACK!

Inlägg av empezar »

Du kan inte läsa någon enstaka kurs som kommer hjälpa dig tillgodoräkna en hel termin, så det enda du uppnår med det är att du blir ledig en tid under någon/några av terminerna. Du blir alltså inte färdig tidigare. Gör något vettigare med din tid, tycker jag. Jobba, t ex.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Gäst

Re: HJÄLP TACK!

Inlägg av Gäst »

empezar skrev:Du kan inte läsa någon enstaka kurs som kommer hjälpa dig tillgodoräkna en hel termin, så det enda du uppnår med det är att du blir ledig en tid under någon/några av terminerna. Du blir alltså inte färdig tidigare. Gör något vettigare med din tid, tycker jag. Jobba, t ex.

Jaha okej.. men vad för slags kurser kan hjälpa mig på traven då`? Har hört om kursen "människans fysiologi" är det något du vet om eller? :)
Solen08
Inlägg: 77
Blev medlem: 15 jun 2008, 22:00

Re: HJÄLP TACK!

Inlägg av Solen08 »

Gäst skrev:Jaha okej.. men vad för slags kurser kan hjälpa mig på traven då`? Har hört om kursen "människans fysiologi" är det något du vet om eller? :)
En bra kurs, underlättar när man läser DFM2 under termin 2. Ganska många läser den innan de kommer in på läkarprogrammet. Men den tillgodoräknas inte alls, vad jag förstod.
Låst