Chans att komma in efter urval 2 VT12

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
Funkybizz
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 dec 2011, 14:06

Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Funkybizz »

Hej!

Nu är det andra urvalet äntligen ute. Vissa av oss hoppar av lycka då de blivit antagna, medans andra blir galna av de tankar som "kommer jag komma in? "har jag bra reservnummer?"

Först och främst är det säkrast att gå på den statistik Nils tagit fram.

Annars är denna tråden gjord för att vi ska kunna diskutera reservantagningen tillsammans!

Nå, hur har det gått för er?

Själv är jag reservnummer #1 i kompletteringskvoten vid lunds universitet.

Någon aning om när reserverna börjar ringas in?
siobhan

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av siobhan »

Funkybizz skrev:Hej!

Nu är det andra urvalet äntligen ute. Vissa av oss hoppar av lycka då de blivit antagna, medans andra blir galna av de tankar som "kommer jag komma in? "har jag bra reservnummer?"

Först och främst är det säkrast att gå på den statistik Nils tagit fram.

Annars är denna tråden gjord för att vi ska kunna diskutera reservantagningen tillsammans!

Nå, hur har det gått för er?

Själv är jag reservnummer #1 i kompletteringskvoten vid lunds universitet.

Någon aning om när reserverna börjar ringas in?
Hej!

har samma fråga fast angående Göteborg ,står som res 1 i B2/HP kvoten. Finns det någon statistik över hur många res som togs in förra året i den kvoten?
siobhan

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av siobhan »

en till fråga :) vid statistiken när det står :

Reservantagningsgräns
med HP-urskiljning
reservnummer efter urval 2,

Är det de antal reserver som rings in efter urval två? eller är det totala antalet reserver som kommer in vid urvaltvå och efter?


mvh

Siobhan
Funkybizz
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 dec 2011, 14:06

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Funkybizz »

siobhan skrev:en till fråga :) vid statistiken när det står :

Reservantagningsgräns
med HP-urskiljning
reservnummer efter urval 2,

Är det de antal reserver som rings in efter urval två? eller är det totala antalet reserver som kommer in vid urvaltvå och efter?


mvh

Siobhan
Hej Siobhan!

Du hittar statistiken i den vänstra menyn "Antagning i Sverige -> Antagning" och så får du leta upp statistiken du söker. "

Reserver står i kronologisk ordning. De reservnummren efter urval två syftar alltså på hur många som ringts in efter urval 2, alltså var den sista som ringdes in exempelvis reserv 6.
siobhan

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av siobhan »

Hej Siobhan!

Du hittar statistiken i den vänstra menyn "Antagning i Sverige -> Antagning" och så får du leta upp statistiken du söker. "

Reserver står i kronologisk ordning. De reservnummren efter urval två syftar alltså på hur många som ringts in efter urval 2, alltså var den sista som ringdes in exempelvis reserv 6.[/quote]


Ah tack då förstår jag :) men det finns ingen statistik över Göteborg när det gäller BII/Hp gruppen :/
Funkybizz
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 dec 2011, 14:06

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Funkybizz »

siobhan skrev:Hej Siobhan!

Du hittar statistiken i den vänstra menyn "Antagning i Sverige -> Antagning" och så får du leta upp statistiken du söker. "

Reserver står i kronologisk ordning. De reservnummren efter urval två syftar alltså på hur många som ringts in efter urval 2, alltså var den sista som ringdes in exempelvis reserv 6.

Ah tack då förstår jag :) men det finns ingen statistik över Göteborg när det gäller BII/Hp gruppen :/[/quote]

Men du kan nog räkna med att komma in =)!!
Puttefnask
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 dec 2011, 14:25

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Puttefnask »

Nu kommer jag framstå som superkorkad som ställer ungefär samma fråga en gång till, men de siffror som står under rubriken "Reservnummer efter urval 2" syftar alltså på vilket nummer du fått just efter urval två?

I mitt fall fick jag reservnummer 23 efter urval 1 och nu efter urval två har jag fått nummer 6. Jag söker i HSP-kvoten i Lund. Sett till statistiken borde mina chanser då vara relativt goda?
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Wiiizzy »

Puttefnask skrev:Nu kommer jag framstå som superkorkad som ställer ungefär samma fråga en gång till, men de siffror som står under rubriken "Reservnummer efter urval 2" syftar alltså på vilket nummer du fått just efter urval två?

I mitt fall fick jag reservnummer 23 efter urval 1 och nu efter urval två har jag fått nummer 6. Jag söker i HSP-kvoten i Lund. Sett till statistiken borde mina chanser då vara relativt goda?
Ja, du har tolkat det rätt. Reservnumret som står listat är det reservnummer som den sist uppringda reserven hade efter urval 2. I ditt fall är det alltså #6. Och som du säger borde dina chanser vara goda då normalt sett betydligt fler reserver kallas. De åtta senaste terminerna har som lägst reserv #11 kallats.
Funkybizz
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 dec 2011, 14:06

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Funkybizz »

@Wiiiiizzzzzzzzzzyyyyyyyyy

Har du någon aning om när de börjar ringa in reserver?

@Lunds universitet
siobhan

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av siobhan »

Men du kan nog räkna med att komma in =)!![/quote]


Det vore en som en dröm i såfall :) !

Tack för all hjälp! Hoppas vi båda kommer in ^_^
Låst