Chans att komma in efter urval 2 VT12

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
gast

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av gast »

Chebaane skrev: Oj, hur kan du stå 9a i Umeå och 21 i Örebro? Jag är själv i B1 och hade reservplatsen 9 i Örebro och har reservplatsen 13 i Umeå. Vad har du för betygssnitt? Blev uppringd igår av Örebro och tackade ja, men vill inget hellre än att gå i Umeå så håller alla tummar och tår att jag får ett samtal från Umeå snart. Ringde dem idag och frågade hur det låg till och de sa att de började ringa reserver i morse och vid 15-16tiden hade de kommit till 5e reserven. Tror ni jag har en chans?
Det skiljer väl antagligen oss på våra resultat på hp. Vad fick du där?
:)
Chebaane
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 jan 2012, 15:35

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Chebaane »

gast skrev:Står som reserv 9 i umeå och 21 i örebro i kvoten BI. Någon som vet hur långt dom har kommit med reservintagningen på respektive universitet?

Oj, hur kan du stå 9a i Umeå och 21 i Örebro? Jag är själv i B1 och hade reservplatsen 9 i Örebro och har reservplatsen 13 i Umeå. Vad har du för betygssnitt? Blev uppringd igår av Örebro och tackade ja, men vill inget hellre än att gå i Umeå så håller alla tummar och tår att jag får ett samtal från Umeå snart. Ringde dem idag och frågade hur det låg till och de sa att de började ringa reserver i morse och vid 15-16tiden hade de kommit till 5e reserven. Tror ni jag har en chans?

Det skiljer väl antagligen oss på våra resultat på hp. Vad fick du där?
:)
Hp gick superdåligt för mig, första gången ;D 1.1 . Vad fick du?
gast

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av gast »

Chebaane skrev: Hp gick superdåligt för mig, första gången ;D 1.1 . Vad fick du?
Fick 1.5 så det var ju lite konstigt. Någon som vet om dom kanske lottar bland de med samma betyg i örebro men går på hp som skiljekvot i umeå kanske?
Chebaane
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 jan 2012, 15:35

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Chebaane »

gast skrev:Står som reserv 9 i umeå och 21 i örebro i kvoten BI. Någon som vet hur långt dom har kommit med reservintagningen på respektive universitet?

Oj, hur kan du stå 9a i Umeå och 21 i Örebro? Jag är själv i B1 och hade reservplatsen 9 i Örebro och har reservplatsen 13 i Umeå. Vad har du för betygssnitt? Blev uppringd igår av Örebro och tackade ja, men vill inget hellre än att gå i Umeå så håller alla tummar och tår att jag får ett samtal från Umeå snart. Ringde dem idag och frågade hur det låg till och de sa att de började ringa reserver i morse och vid 15-16tiden hade de kommit till 5e reserven. Tror ni jag har en chans?

Det skiljer väl antagligen oss på våra resultat på hp. Vad fick du där?
:)

Hp gick superdåligt för mig, första gången ;D 1.1 . Vad fick du?

Fick 1.5 så det var ju lite konstigt. Någon som vet om dom kanske lottar bland de med samma betyg i örebro men går på hp som skiljekvot i umeå kanske?
Nu när jag tänker efter så är det faktiskt så. De ska dock börja med hp som skiljekvot i Örebro till hösten. Var vill du helst gå, Umeå eller Örebro?
Låst