ANTAGNA LINKÖPING VT12

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
LiU VT12

ANTAGNA LINKÖPING VT12

Inlägg av LiU VT12 »

Någon mer här som är antagen till läkarprogrammet på Linköpings Universitet VT12? Gå med i facebookgruppen http://www.facebook.com/groups/234415526626814/

Kul att se vilka som blir ev. pluggkompisar :glad:
Gäst

Re: ANTAGNA LINKÖPING VT12

Inlägg av Gäst »

Bra initiativ :glad:

Någon som vet om det finns en grupp för Lund också?
wiicky
Inlägg: 20
Blev medlem: 02 okt 2011, 18:03
Kontakt:

Re: ANTAGNA LINKÖPING VT12

Inlägg av wiicky »

Välkomna till Linköping! :glad:
isastrom

Re: ANTAGNA LINKÖPING VT12

Inlägg av isastrom »

Wiicky: Ser attt du pluggar i Linköping. Har inte möjlighet att pendla och det verkar jättesvårt att få boende? Är det så? Kanske har du tips på boende i Linköping? :glad:

Mvh
Isa
wiicky
Inlägg: 20
Blev medlem: 02 okt 2011, 18:03
Kontakt:

Re: ANTAGNA LINKÖPING VT12

Inlägg av wiicky »

isastrom skrev:Wiicky: Ser attt du pluggar i Linköping. Har inte möjlighet att pendla och det verkar jättesvårt att få boende? Är det så? Kanske har du tips på boende i Linköping? :glad:

Mvh
Isa
Jag pluggar i Linköping och jag tror jag även fått denna fråga från dig på min blogg och har svarat på din. :glad: Jag ska svara dock igen, eftersom det säkert inte bara är du som undrar. Här är mina, inte så kreativa tips på boende i Linköping.

Jag rekommenderar att ställa sig i kö på studentbostader.se och stangastaden,se (kommunala bostadsbolaget). På den här sidan http://www.student.liu.se/bostad?l=sv kan det nog finnas lite tips också. Kolla också på anslagstavlan som finns på LiU:s hemsida (finns länk i länken) där många annonserar efter någon att dela lägenhet med. Om inte annat tror jag att det fungerar att bo i korridor i alla fall en termin. Då hinner man kanske bilda sig en uppfattning om var i staden man skulle kunna tänka sig att kolla efter boende, men kan ha skrapat ihop lite poäng hos något annat bostadsbolag eller hittat någon man kan tänka sig bilda kollektiv med.
Låst