Antagning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
deserwalker

Re: Ki reserv??

Inlägg av deserwalker »

Gäst skrev: Vilken kvot?
Oj, reserv 18 i BII kvoten till karolinska, hur ser chanserna ut för urval 2 med min reservplacering.
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Ki reserv??

Inlägg av Wiiizzy »

deserwalker skrev: Oj, reserv 18 i BII kvoten till karolinska, hur ser chanserna ut för urval 2 med min reservplacering.
Det är en relativt liten kvotgrupp med endast 14 antagna... Dessutom har troligtvis de flesta som blivit antagna till KI just KI som sitt förstaval, så jag har svårt att se att placeringen ska förbättras avsevärt.
Jag tror med andra ord inte att chanserna är så väldigt bra...

Men det finns ljusglimtar i statistiken. HT10 antogs reserv #16. Observera att det var reservnumret som den ansökande hade efter urval 2. Om det skulle upprepas har du ju goda chanser. Vidare är statistiken på hur det hur mycket bättre placering man får i urval 2 än i urval 1 minst sagt bristfällig, så det är möjligt att placeringen brukar förbättras mer än jag tror mellan urvalen.
Funkybizz
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 dec 2011, 14:06

Re: Ki reserv??

Inlägg av Funkybizz »

deserwalker skrev: Vilken kvot?

Oj, reserv 18 i BII kvoten till karolinska, hur ser chanserna ut för urval 2 med min reservplacering.
Vad hade du i HP?
Gäst

Re: Antagning

Inlägg av Gäst »

Haha det hade varit något. Borde det egentligen inte gå att komma överens med högskoleverket om ett sådant byte? Men vi lär nog båda komma in där vi vill :glad:[/quote]

Jo det verkar som att 6:e reserv kommer in på båda orterna. Annars hade jag gärna försökt mig på ett byte :p
Maer84

Re: Antagning

Inlägg av Maer84 »

Hej, Urval 1 har kommit och fick se att jag var reserv 23 och 9 är ant i ug.Samt reserv 63 på en annan med 14 ant i ug. Båda är kompletteringskvot!
Jag fattar inte detta med UG, men känns spontant som att det ser mörkt ut. Någon som kan förklara?
Gäst

Re: Antagning

Inlägg av Gäst »

Maer84 skrev:Hej, Urval 1 har kommit och fick se att jag var reserv 23 och 9 är ant i ug.Samt reserv 63 på en annan med 14 ant i ug. Båda är kompletteringskvot!
Jag fattar inte detta med UG, men känns spontant som att det ser mörkt ut. Någon som kan förklara?
UG = UrvalsGrupp

(t.ex. BI, BII, HP...)
Låst