Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1 (VT12)

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1 (VT12)

Inlägg av Wiiizzy »

Detta är mitt första inlägg så jag tänkte börja med att tacka Nils för denna fantastiska hemsida. :tummarupp: Jag har spenderat många timmar här. En sak som är sällsynt bra på sidan är antagningsstatistiken och att man kan se vilken som var sista reserv efter urval 2 som kom in(oftast). Det saknas dock sammanställd info om reservplatser efter urval 1 vad jag kan se, så jag tänkte att jag kunde starta en tråd där vi alla kan bidra.

Antagningsbesked 2 för HT11 kom idag och jag måste medge att jag var lite förvånad över hur många reservplaceringar bättre jag hamnade.

Jag sökte i BGI med 22,2 och med 1,5 på HP

Antagningsbesked 1
Lund Reserv #89
Linköping Reserv #65

Antagningsbesked 2
Lund Reserv #28
Linköping Reserv #19
Liten

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Liten »

Jag sökte med 1.8 i HP-kvoten och har fått följande reservnummer

Antagningsbesked 1
Lund reserv #10

Antagningsbesked 2
Lund reserv #3
Bucky042
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 jun 2011, 18:39
Kontakt:

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Bucky042 »

Ooh jag blev också reserv #3 efter andra antagningen fast i linköping i BI med 22.3. Ska man räkna med att komma in eller göra sig redo för att flytta till Örebro undrar jag
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Wiiizzy »

För oddsen efter urval 2 hänvisar jag till statistiken som Nils sammanställt så fint. I gruppen BI för Linköping antogs den 35:e reserven i våras och 22:e reserven hösten innan. (Reservnumren där är efter Urval 2!)
http://läkarstudent.se/antagning.html#bi-bii

Så jag skulle nog kallt räknat med att komma in i Linköping. Det finns givetvis en liten risk att det inte går vägen, men då är det bara att göra en snabbflytt till Örebro. Lycka till!
Emelie

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Emelie »

Hej!

Jag har reservplats nr 4 i BII-kvoten i Lund. Är mina chanser mikroskopiska eller tror ni att det finns hopp för mig?

Tacksam för svar!
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Wiiizzy »

Emelie skrev:Hej!

Jag har reservplats nr 4 i BII-kvoten i Lund. Är mina chanser mikroskopiska eller tror ni att det finns hopp för mig?

Tacksam för svar!
Frågan är besvarad i relevant tråd "Reservplats i Lund ".

Jag tar mig nu friheten att lägga till lite data här taget från Finapa (hoppas det är ok) som i tråden "Specifik fråga om reservantagning" förmedlar följande:
"Så här ser min prioriteringslista ut ungefär vid första urvalet. Jag är i HP-gruppen.

Örebro (reserv 26)
Lund (reserv 9)
Linköping (reserv 31)"

Efter Urval 2:
"Jag är nu reserv nummer 12 i Örebro, reserv nummer 2 i Lund och reserv nummer 22 i Linköping."
Finapas HP resultat var f.ö. 1,8.
Claes

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Claes »

Antagen i Örebro BII
Reserv 13 BII Umeå

Jag vill helst komma in i Umeå, och förra året (HT 10) kallades reserv 15 i denna grupp.
I våras kallades bara 12 reserver.

HT 10 hade gruppen endast tilldelats 5 platser, i våras 6 platser, och nu har gruppen 8 platser.

Vad tror ni?
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Wiiizzy »

Claes skrev:Antagen i Örebro BII
Reserv 13 BII Umeå

Jag vill helst komma in i Umeå, och förra året (HT 10) kallades reserv 15 i denna grupp.
I våras kallades bara 12 reserver.

HT 10 hade gruppen endast tilldelats 5 platser, i våras 6 platser, och nu har gruppen 8 platser.

Vad tror ni?
Baserat på statistiken kan det nog gå hur som helst. Med så få antagna i Urvalsgruppen är det väldigt svårt att gissa, tillfälligheter avgör. Får jag fråga vad du hade för reservnummer i Örebro och Umeå efter urval 1?
Claes

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Claes »

Urval 1
Reserv 1 Örebro
Reserv 39 Umeå

Urval 2
Antagen Örebro
Reserv 13 Umeå.

Detta innebär att jag gick fram 26 platser i Umeå (BII)
littmanboy
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 aug 2011, 23:58

reserv 1 B2, urval 2,KI - chans?

Inlägg av littmanboy »

tjaba!

Jo, är reserv 1 i B2 på KI, efter urval 2. vad har jag för chanser? :olycklig: :glad:
Låst